אורן קובי גייס מעל 10 מיליון שקל לפרויקט אנרגיה סולארית

אורן קובי גייס יותר מ-10 מיליון שקל לטובת פרויקט אנרגיה סולארית והוא מציין שמשקיעים שמחפשים אפיקי השקעה מוכחרים לקחת בחשבון את נושא זה בתיק ההשקעות שלהם.

אורן קובי מסביר כי אנרגיית השמש היא אנרגיית הקרינה הנפלטת מהשמש, אותה ניתן לרתום ליישומים שונים כגון ייצור חשמל, חימום ואפילו להתפלת מים. כמקור אנרגיה מתחדש, אנרגיה סולארית עומדת כפתרון קריטי במאבק בשינויי האקלים ובמשבר האנרגיה העולמי. בניגוד לדלקים מאובנים, שהם סופיים ומזיקים לסביבה, אנרגיה סולארית מצויה בשפע ונקי. הוא מציע דרך בת קיימא לעמוד בדרישות האנרגיה תוך הפחתת פליטת גזי חממה. השמש פולטת כ-173,000 טרה-וואט אנרגיה ברציפות, שהם יותר מפי 10,000 מכלל השימוש באנרגיה בעולם. אנרגיה זו מגיעה בצורה של קרינה אלקטרומגנטית, לרבות אור גלוי, שניתן ללכוד ולהמיר לצורות אנרגיה שמישות. קיימות בעיקר שתי טכנולוגיות לניצול אנרגיה סולארית: מערכות פוטו-וולטאיות (PV) ומערכות תרמיות סולאריות.

אז למה דווקא אנרגיה סולארית ומה מיוחד בה? אורן קובי שגייס 10 מיליון שקל ממשקיעים מסביר:


ע"פ דבריו של אורן קובי, גיוס של 10 מיליון שקל לפרויקט בתחום האנרגיה הסולארית הוא לא דבר של מה בכך, יש הרבה חברות שמטפלות באנרגיה מתחדשת וצריך לדעת באיזה תחום לבחור להשקיע.
מערכות פוטו-וולטאיות הן השיטה הנפוצה ביותר להמרת אנרגיה סולארית לחשמל. מערכות אלו מנצלות חומרים מוליכים למחצה, בדרך כלל מבוססי סיליקון, כדי ליצור זרימת חשמל כאשר הם נחשפים לאור השמש. כאשר פוטונים מהשמש פוגעים במוליך למחצה, הם מעוררים את האלקטרונים, משחררים אותם לנוע וכך יוצרים זרם חשמלי. המרה ישירה זו של אור השמש לחשמל היא דרך נקייה, יעילה וניתנת להרחבה להפקת אנרגיה. ניתן להתקין פאנלים סולאריים על גגות, באזורים מרוחקים, או אפילו בחוות סולאריות בקנה מידה גדול לייצור חשמל לרשת.

מערכות תרמיות סולאריות, לעומת זאת, לוכדות את חום השמש כדי לייצר קיטור, אשר לאחר מכן ניתן להשתמש בהם כדי להפוך טורבינות ולייצר חשמל. מערכות אלה משתמשות בדרך כלל במראות או בעדשות כדי למקד את אור השמש למקלט שאוסף ואוגר חום. מערכות תרמיות סולאריות יעילות במיוחד ביישומים בקנה מידה גדול כמו תחנות כוח סולאריות. הם יכולים לשמש גם לצרכים בקנה מידה קטן יותר כמו חימום מים למגורים.

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של אנרגיה סולארית הוא ההשפעה הסביבתית המינימלית שלה. בניגוד לייצור חשמל מבוסס דלק מאובנים, הפקת אנרגיה סולארית אינה פולטת גזי חממה מזיקים או מזהמים. יתרה מכך, למתקנים סולאריים השפעה נמוכה יחסית על הקרקע ולעיתים קרובות ניתן לשלב אותם במבנים קיימים כמו גגות, מה שמפחית את הצורך בשטח נוסף. בנוסף, אנרגיה סולארית קיימת בשפע וזמינה ברוב חלקי העולם, מה שהופך אותה לפתרון רב-תכליתי עבור מקומות מרוחקים או מחוץ לרשת.

עם זאת, יש אתגרים שצריך להתגבר עליהם. האופי הקבוע של אנרגיה סולארית – תלוי בתנאי מזג האוויר ובאור יום – דורש פתרונות אחסון יעילים או מערכות גיבוי כדי להבטיח אספקת חשמל אמינה. ההתקדמות בטכנולוגיית הסוללות הופכת את זה לאפשרי יותר ויותר לאגור אנרגיה סולארית לשימוש בתקופות לילה או מעוננות. גם העלות הראשונית של מתקנים סולאריים יכולה להיות גבוהה, אם כי תמריצים ממשלתיים והעלות היורדת של טכנולוגיות סולאריות הופכות אותה לנגישה יותר.

לסיכומו של עניין, אורן קובי ממשיך ומוסיף כי אנרגיה סולארית מציעה אלטרנטיבה מבטיחה ובת קיימא לצריכת דלק מאובנים. עם התקדמות הטכנולוגיה, היא הופכת ליעילה יותר ויותר כלכלית. בעוד העולם מתמודד עם הצורך הדחוף לצמצם את שינויי האקלים והמעבר למקורות אנרגיה מתחדשים, אנרגיה סולארית בולטת כפתרון נקי, שופע ורב-תכליתי. הפוטנציאל שלו לחולל מהפכה באופן שבו אנו מייצרים וצורכים אנרגיה תוך מזעור ההשפעה הסביבתית הופכת אותו למרכיב חיוני של עתיד בר קיימא.
אורן קובי
אורן קובי

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן