מאכלים מפתיעים ובריאים

כל אדם יודע ששמירה על בריאות גופנית היא דבר חשוב מאוד ועל כן, הוא שם דגש על המאכלים שהוא בוחר לאכול ועל שילוב של פעילות גופנית בשגרת יומו. יחד עם זאת,  לא מעט אנשים בטוחים כי אם נדרש מהם לאכול מאכלים בריאים, הדבר אומר שהם צריכים לוותר על אוכל טעים. חשוב להבין כי מאכלים בריאים בהחלט יכולים להיות טעימים וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של מתכונים בריאים שבאמצעותם ניתן להנות מארוחות טעימות וטובות. במאמר הבא תקבלו כמה מתכונים למאכלים בריאים שיסייעו לכם לשמור על בריאות  הגוף שלכם ויחד עם זאת יעניקו לכם חוויה קולינרית של ממש.

מתכונים למאכלים בריאים

ירקות מאודים

אחד המתכונים  שיכולים להעניק לכל אדם את האפשרות להנות מאוכל טעים, משביע, מזין ודל קלוריות, אשר ניתן לשלב בכל ארוחה כתוספת הוא ירקות מאודים. בכדי להנות מירקות מאודים כל שעליכם לעשות זה לבחור את כל הירקות שאתם אוהבים כגון: חציל, עגבנייה, גמבה, קישוא, בצל, פלפל חריף לחובבי הפיקנטיות ועוד. אידוי הוא שיטת בישול דלה בקלוריות שכן, לא דרוש לה שמן. חשוב לדעת שניתן לאדות גם דגים ובשר. מאדים כיום באמצעות סלסילות במבוק לאידוי בגדלים שונים. ניתן לערום את הסלסלות אחת על השנייה ולהכין ארוחה שלמה מאודה בו זמנית. כלי נוסף שמאדים בו היא רשת מתקפלת שבה מניחים את הירקות לאידוי בתוך כל סיר שבמטבח. חשוב לבחור בסיר איכותי או בסיר אידוי כפול או סיר אידוי חשמלי.

חזה עוף בנוסח אסיאתי

ידוע כי חזה עוף מהווה חלק פחות שומני בעוף ועל כן הוא רלוונטי מאוד לכל אדם שרוצה להקפיד על תזונה בריאה ולא עתירה בקלוריות. ניתן להקפיץ את החזה עוף במחבת טפלון שידועה כמחבת שאין צורך להשתמש בה בהרבה שמן. יש לשלב עם החזה עוף במהלך ההקפצה מעט רוטב צ'ילי וסויה כאשר חשוב להקפיד על הגרסה הדלה בקלוריות שלהם.  אפשר לתבל במעט צ'ילי גרוס, פלפל שחור ומלח לפי הטעם. ניתן לאכול את המנה יחד עם אטריות נודלס שכל שיש לעשות בכדי להכין אותן הוא להשרות אותן במים חמים. 

מרק כתום

לחובבי החורף והמרקים, כדאי שתדעו שאחד המרקים הבריאים והמפתיעים בטעמם הוא מרק כתום. בכדי להכין אותו יש לבשל בסיר איכותי בטטות, גזר, דלעת, כוסברה ופטרוזיליה וכל עשבי תיבול אחרים שאתם אוהבים, בצל ושום. מתבלים במעט שמן, מלח, פלפל שחור וכל תבלין אחר שאתם אוהבים וממתינים שהירקות יתרככו. לאחר מכן, טוחנים את הירקות לקבלת מרק סמיך ועשיר. ניתן להשתמש בכמות ירקות הרלוונטית לכמות האנשים שעתידים לאכול מהמרק. מדובר על מרק משביע וטעים, אשר מבוסס על ירקות בריאים.

מאפינס תירס

אם מתחשק לכם מאפינס חלבי ומפנק, הוא בהחלט לא חייב להיות עתיר קלוריות או לא בריא. בכדי להכין מאפינס תירס שמתאימים לתפריט בריא, יש ליצוק לתוך קערה:  קופסת קוטג', קופסא של תירס, 3 כפות של קמח תופח, ביצה אחת וכמובן, מלח ופלפל לפי הטעם. להשתמש בכף ערבוב איכותית ומתאימה לצורך ערבוב הבלילה ולאחר מכן, יש ליצוק מהבלילה שנוצרה לתוך תבניות קטנות שמיועדות למאפינס, לחמם תנור מראש תנור ל180 מעלות ולאפות בחום של 180 מעלות למשך 30 דקות או עד שהמאפינס מזהיבים. להוציא אותם ולהנות ממאפינס חלביים טעימים.

ניתן למצוא כיום מגוון רחב של מתכונים בריאים שכל אדם יכול למצוא בדיוק את המתכון לאוכל שהוא אוהב ולהנות מחוויה קולינרית בריאה וטעימה. כדאי מאוד להקפיד על שימוש בכלי מטבח איכותיים העשויים מחומרי גלם טובים וזאת בכדי שהבישול או האפייה שלכם אכן יהיו בריאים לחלוטין.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן