תכשיטי גולדפילד VS זהב – ההבדלים

מאז ומתמיד הזהב נתפס בעולם כחומר גלם יוקרתי ונחשק וזכה לאינספור פרשנויות עיצוביות בזירת התכשיטים.
עולם התכשיטים שופע דגמים ועיצובים של שרשראות, טבעות, צמידים ועגילים בגרסאות מסוגננות והשולטים בקולקציות המשתנות הם ללא ספק הזהב וגולדפילד.
לכן, כדאי להבחין ביניהם ולהבין את התכונות הייחודיות של כל אחד מהם ומתי לבחור בזהב ומתי בגולדפילד לפי התקציב, המראה המבוקש, המשתמש, השימוש וכדומה.
לפניכם השוואה קצרה בין תכשיטי גולדפילד לתכשיטי זהב שתכירו יותר לעומק במה מדובר כאשר אתם יוצאים לרכוש לעצמכם או ליקירכם תכשיט חדש:

מה מייחד תכשיטים מזהב?

תכשיטי זהב נבחנים זה מזה לפי דרגות קרט המסמלות את אחוז טוהר הזהב בסגסוגת ממנה עשוי התכשיט כאשר ככל שעולה הקרט ואחוז טוהר הזהב, כך התכשיט נחשב יקר יותר.
24 קרט הוא הדרגה הגבוהה ביותר כאשר תכשיטי זהב מוצק יכולים להיות מזהב צהוב, לבן או ורוד ויש עוד גוונים נדירים יותר בתחום.
העמידות של זהב מוצק היא יוצאת דופן והוא בעל תוחלת חיים ארוכה במיוחד ואף נחשב לחומר היפואלרגני שמתאים לבעלי עור רגיש, עמיד בפני לכלוך, אבק, שריטות ומתאים לרחצה. ניתן גם להמיס אותו ולעצב מחדש ותכשיטים אלה נחשבים לנכס והשקעה לכל דבר.
תכשיטי זהב מלא נחשבים ליקרים במיוחד אם מדובר בדרגת קרט גבוהה, אך נדיר למצוא תכשיטים מזהב מלא כי הוא גמיש מדי ולכן מוסיפים לו מתכות שונות על מנת להעניק לו את הקשיות המבוקשת.

מהם תכשיטי גולדפילד ומה חשוב לדעת עליהם?
תכשיטי גולפילד מורכבים ממספר שכבות בסיס ממתכות כמו כסף או פליז יחד עם שכבת זהב חיצונית (שכבת המעטפת) הנקשרת אליהם באמצעות טכניקה של לחץ וחום גבוה ונחשבים לאלטרנטיבה לתכשיטי זהב עבור מי שמחפש תכשיטים יפים ואיכותיים במחיר אטרקטיבי ומשתלם. בניגוד לזהב יצוק אפשר לראות כעבור 25 שנה בממוצע דהייה קלה של הגוון בתכשיטי גולפילד, אבל מדובר בפרק זמן בהחלט ארוך ביחס למחיר של התכשיט. לתכשיטים אלה גם סימנים לרוב המציינים את דרגת קרט הזהב בתכשיט – כלומר, את תכולת הזהב. היופי הוא שתכשיטים אלה נראים איכותיים ואופנתיים ולכן גם כה פופולאריים במיוחד בקרב מי שאוהבות להתחדש ולהחליף תכשיטים בתדירות גבוהה יחסית.
מבחינת רמת תחזוקה, גולפילד ידרוש תחזוקה גבוהה יותר מזהב מלא שלא דוהה עם השנים. במקרים רבים במראה מהיר לא ניתן להבחין אפילו בין תכשיטי גולדפילד לתכשיטים מזהב וגם הם יכולים להתאים בכלל לכל סוגי העור וגם לעור רגיש. 

מתי נקנה כל אחד מסוגי התכשיטים?
לרוב נהוג לרכוש תכשיטים מזהב כאשר מחפשים תכשיט יוקרתי, שיחזיק מעמד זמן רב, למשל, כטבעת אירוסין או נישואין בעוד גולדפילד הם תכשיטים אופנתיים יותר המתחדשים לפי המגמות השונות, תכשיטים גם ליומיום המוצעים במחירים משתלמים במיוחד. עם טיפול נאות, לרוב עם סבון עדין ומברשת בעלת שיניים רכות הם יחזיקו מעמד זמן רב כל עוד שומרים עליהם היטב.
הפקטורים לבחירה תלויים בצורך ובסגנון המועדף וכמובן בתקציב הנתון ובסגנון החיים. למשל, החיבה להחליף תכשיטים בתדירות גבוהה ולא לשלם עליהם מחיר כמו שיש לשלם על זהב.
כך או כך – בבואכם לבחור תכשיטי זהב או גולדפילד חשוב שתפנו למקור אמין על מנת שתדעו שאתם רוכשים תכשיטים מחברה מובילה או מותג בולט, ששמים דגש על המפגש בין איכות לעיצוב.
במידה ובחרתם לרכוש אונליין שימו לב לנושא של רכישה מאובטחת וכן אחריות ומדיניות החזרה או החלפה וחשבו גם על שילובים יצירתיים בין סטים שונים או פריטים במגוון סגנונות ליצירת הטוטאלוק המושלם. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן