המהפכה השקטה: כיצד הורדת הרכב מהכביש משנה את פני התחבורה?

בשנים האחרונות, עם העלייה המשמעותית במודעות לסביבה, יותר ויותר אנשים בוחרים להוריד את הרכב הישן או הפגום שלהם מהכביש.
מדובר בבחירה שיכולה לחסוך נזק רב לסביבה, כיוון שרכבים ישנים או שאינם מתפקדים עשויים לסכן חיים וגם לזהם מאוד. כל מה שחשוב לדעת על התהליך לפניכם:

התועלות לסביבה ולכיס הפרטי

הורדת רכב מהכביש היא תהליך שיכול להועיל גם לסביבה ולעולם התחבורה במובנים רבים.
מלבד הוצאת רכב אשר תופס מקום על הכביש ואף עשוי להסב נזק או מקום בחנייה כשהוא מעלה אבק ואינו בשימוש, הרי שאם בוחרים לגרוט את הרכב. כלומר, למכור אותו לצרכי מחזור מחדש, למעשה מאפשרים הפחתה של רעלים המוטמנים באדמה וניתן גם להפחית תהליכי ייצור של חלקים חדשים, שגם הוא עשוי להזיק לסביבה.
חלקים ממוחזרים מרכב חוסכים נפט, מתכת, שמנים ולכן, לתהליכי מחזור רכבים תועלת אקולוגית משמעותית.
גריטת רכב היא למעשה שליחת רכב לחברה או מגרש המתמחים בתהליכי פירוק רכבים ישנים או פגומים ויודעים מהאספקט המכאני כיצד לחלץ את החלקים המתפקדים ולהתקין אותם ברכבים אחרים, כך שהרכב הישן שלכם אולי כבר לא יעלה על הכביש, אך החלקים והרכיבים החיוניים שלו ימשיכו "לחיות" ברכבים אחרים.
כמובן שמדובר במקומות שיודעים לבדוק היטב אילו חלקים רלבנטיים ומתאימים באמת לשימוש חוזר. כמו כן, המקום יודע כיצד להיפטר מחומרים שאינם בשימוש בדרכים ייעודיות שפחות מזיקות לסביבה. 

התועלת של הורדת רכב מהכביש לטובת מחזור מפחיתה פסולת וחומרי גלם ומאפשרת גם לבעלי הרכב לקבל תגמול ראוי בעד הרכב שלו, גם אם זה כבר יצא מכלל שימוש.
ניתן לקבל תשלום במזומן, צ'ק, אשראי או העברה בנקאית כאשר התגמול נקבע על פי מצב הרכב, שנת ייצור וכדומה. ניתן לבצע סקר שוק על מנת לפנות מלכתחילה לקונה רכבים לפירוק מקצועי ומיומן, מנוסה ובעל חוות דעת חיוביות והמלצות טובות ולבדוק מהי הצעת המחיר וכיצד מתנהל התהליך.
יש לקחת בחשבון שלעיתים הרכב הישן או הפגום אשר בידיכם אינו במצב נסיעה אפשרי עד למגרש הפירוק ולכן, מגרשים שונים המציעים גריטת רכבים מציעים גם שירותי גרירה מכל מקום בכל זמן, שירות שיכול לחסוך לכם זמן ואנרגיות בהבאת הרכב ישירות למגרש.

כיצד מורידים רכב מהכביש?

על מנת להוריד רכב מהכביש יש גם לגשת למשרד הרישוי ולמלא טופס כחלק מהפרוצדורה הביורוקרטית על מנת שהרכב לא יעלה יותר לכביש ושגם לא תשלמו עליו לשווא. הגיעו למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים הקרוב אליכם עם תעודת זהות ורישיון רכב.
אפילו תוכלו לקבל החזר על הסכום היחסי אם על הרכב שכבר לא בשימוש ונשלח לפירוק יש עוד רישיון בתוקף עליו שלמתם מבעוד מועד. מנגד, שימו לב שלא ניתן להוריד רכב שיש עליו חוב או עיקול ובמידת הצורך, הסדירו זאת לפני שאתם מורידים את האוטו מהדרך.

אל תדחו את ההחלטה אם להוריד את רכבכם מהכביש. במידה והוא עבר תאונה, הוגדר כטוטאל לוס או מדובר ברכב ותיק ומזהם, שאינכם מצליחים להיפטר ממנו בדרך שאינה תגרום נזק סביבתי, פנו עוד היום למגרש שרוכש רכבים לפירוק.
תהליכי הפירוק מטיבים עם הסביבה וגם מאפשרים לכלכלה התחבורתית להמשיך להתקיים בדרך חסכונית ביותר כאשר חלקים חיוניים עוברים מרכב אחד לרכב אחר מבלי שבעלי הרכב יצטרכו לממן רכישת חלקים חיוניים חדשים או שהיצרנים יצטרכו לייצר כאלה בתהליכים שלעיתים גם עלולים לגרום לזיהום סביבתי.
חפשו קונה רכבים לפירוק מומלץ בקרבתכם, בררו מהו התגמול וכיצד עובד התהליך ואל תשכחו להסדיר טכנית את הנושא של הורדת הרכב מול משרד הרישוי.  

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן