טיפים לנהיגה בטוחה בשטח עם רכב 4X4

יורדים לשטח הרבה? טיולי שטח עם רכבים 4X4 היא אחת החוויות הכיפיות ביותר.
עם השנים אנו שומעים על יותר ויותר ג'יפאים המאמצים את התחביב הזה. אבל מה שלמדנו בשיעורי נהיגה כנראה שלא יתאים לירידה לשטח וירידה לשטח דורשת היערכות. לכן מומלץ להתכונן לרידה לשטח כי במידה ולא, אתם עלולים למצוא את עצמכם מנסים לטפל בתקלות רכב, אתגרים ואפילו להימצא בסיכון. האם יש לכם צ'ק ליסט לירידה לשטח? אם לא, זה הזמן שתכינו אחד ותערכו בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר. על ידי התארגנות נכונה לנהיגה בשטח ברכב 4X4 אתם תרגישו יותר בטוחים ופחות בפחד של "אם יקרה משהו" כי במידה ויקרה, אתם תדעו כיצד להתנהל מולו.

לחיצה מתמדת על הגז – נסיעה בשטח היא כיפית מקפיצה ומעלה את האנרגיות. ישנם מצבים בהם המסלול נראה מפחיד ומאיים והתגובה הראשונה של הנהג היא לעצור על מנת להרגיש בטוח. אך לא תמיד הדבר הוא נכון. קודם כל חשוב להפעיל 4X4 גם בכל זמן נתון בו אתם נמצאים בשטח. נכון שברוב המצבים אתם תוכלו להסתפק בהנעה 2X4 בלבד אבל הנעה כפולה תבטיח שאתם נמצאים במצד יציב ושמירה על חלקי האוטו והמנוע על ידי פחות מאמץ על הרכב. חשוב בעת הנסיעה בשטח, במיוחד אם המסלול שאתם נמצאים בו הוא לא חלק אלא מלא בסלעים, רטיבות כמו בוץ, עליות וכדומה, השתדלו להיות תמיד עם הרגל על הגז במהירות נומכה. שמירה על המומנטום הזה תמנע מהרכב לעצור ותפחית את הסיכויים שלו ליתקע.

הורדת לחץ אווירכאשר נוסעים בכביש אספלט, מומלץ למלא אוויר בצמיגים לפי הוראות היצרן ואפילו טיפה יותר אך בשטח חולי בפרט, מומלץ דוווקא להוריד את לחץ האוויר. הורדת לחץ האוויר מאפשרת לאוטו לצוף בעת נסיעה על החול ודווקא קל יותר לנסוע עם צמיגים מופחתי אוויר מאשר מלאי אוויר. אז כן זה ידרוש מכם להשקיע כמה דק לפני הירידה לשטח וגם לאחר מכן בכדי להחזיר את האוויר לנסיעה על אספלט. 

בדיקת הירידה לפנימתכוונים לרדת ירידה תלולה? לרדת אותה עם הרכב תהיה משימה אחת אבל לרדת מבלי לגרום נזק לרכב הינה משימה מאתגרת יותר. דבר ראשון, וודאו שאתם בכושר כי המכשולים בדרך יכולים להיות באמת מאתגרים. לפני שאתם יורדים, מומלץ לצאת מהאוטו ולא להיכנס ישר לירידה מבלי לבחון אותה רגלית. לרוב יהיה יותר קל לרדת מאשר לעלות ולכן צריך לוודא שניתן לעלות מאותה ירידה בחזרה. במידה ולא? וודאו שיש דרך חלופית בהמשך שממנה אפשר לצאת. במידה ויש מכשול מכל סוג שהוא, ובמידה ואתם מסוגלים להוציא אותם מהמסלול, עשו זאת לפני שאתם נכנסים אליו. אם יש בורות שאתם חושבים שלא ניתן לעקוף, חסו אותם באבנים גדולות ובכך תהפכו את הירידה לבטוחה יותר. כושר כבר אמרנו?

ציוד חובה לג'יפאי המתחיל – הגעתם לשטח? עברתם כמה ירידות ועליות מאתגרות בהצלחה? סחטיין עליכם! אבל מה עם לשתות בירה קרה בלב מדבר חם? ישנו ציוד חובה לכל ג'יפאי בין עם מקרר לרכב שיספר עבורכם מים קרים, אוכל טרי, בירות ועוד המון דברים שיכולים לשמח אתכם בשטח. כיסאות ושולחן מתקפל, גז נייד, צילייה, מוסיקה ועוד. דאגו לכל הדברים האלה ותהנו יותר!

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן