טיפים ליום הראשון בכיתה א' בבית ספר

כשהלימודים מתחילים, חשבו איך אתם רוצים שהיום שלכם יעבור ודמיינו שאתם בנעליים שלהם. כשתלמידים נכנסים לכיתה, צריך שיהיה להם מה לעשות אפילו ביום הראשון ללימודים. אנחנו צריכים להכשיר תלמידים שאוהבים לקרוא ואוהבים לקרוא. התלמידים צריכים להבין את ילדותך ואת זהותך מחוץ לכיתה.

זה בסדר שתלמידים יידעו שאתה אנושי ויש לך רגשות. התלמידים ילמדו שעלינו להיות אדיבים ומכבדים בכל מצב כדי לעולם לא לשבור את לבם של אחרים.

אם לכל אחד יש סל, אז אני מתקשר לכמה תלמידים בבת אחת כדי לבחור את מקום הקריאה שלהם (נכון, אני לא בוחר מקומות שלא לצורך) ואז הצגתי את ימי "תכנית המשחקים" שלנו. שיר בוקר טוב של חברינו.

קרא סיפור מהנה מיום הלימודים הראשון שלך או ספר על איך להיות חבר טוב

כדי ליצור אווירה נעימה ולהקל על הפחדים והחרדות של התלמידים. ספקו פעילות מהנה לכל תלמיד כך שהתלמידים יוכלו ללמוד בזמן שהם נרגעים. הסבירו, דנו ותן לתלמידים הזדמנות לתרגל את פעילויות המבוא והתרגילים הללו לאורך היום.

פגישת הבוקר היא דרך מהנה ליצור אינטראקציה עם התלמידים שלך בתחילת כל יום עם לוח יעדים וסדר יום והודעת בוקר.

אתה בהחלט תעשה רושם טוב כאשר שיעורי היום הראשון שלך כוללים את כל התלמידים שלך בצורה שהם יכולים להצליח

תכננו משחקים מהנים לשבירת קרח ואירועי קבלת פנים שיעזרו לכם, למורה ולתלמידים שלכם ללמוד זה את השמות של זה וללמוד טוב יותר אחד את השני. מצאו פעילות טובה לשבירת קרח שהתלמידים לא חולקים ביום הראשון בדברים עם כל הקבוצה.

הנח חפצים אישיים ומיקומים בכיתה עם שמות התלמידים, הכן מראש חוברות עבודה, תיקיות וכל דבר אחר שהתלמידים משתמשים בהם באופן קבוע.

אם אתה מעדיף ליצור כללים או לתת לתלמידים לפתח אותם

אז הפוך את זה לחלק מהיום הראשון שלך. ביקשתי מהתלמידים שלי ליצור חוקים ואז ליצור פוסטרים למחשב עם איורים של כל כלל לפני שהתלמידים הכניסו אותם לתיק ההום וביקשתי מהקלינאי תקשורת (שעוד לא התחיל לשלוף ילדים) להכין לי עותק.

זו הזדמנות מצוינת עבורי לתקשר עם תלמידים ולהתחיל לבנות איתם קשרים

בין השאר כדי להיות מסוגל לדבר על אופן השימוש והטיפול בחומרים, אבל גם כדי להיות מסוגל להסתובב ולזהות את השמות והפנים של כל תלמיד. כשהתלמידים מגיעים לבית הספר בבוקר, הם שמים את התרמילים שלהם במגירות ואני מלמד אותם איך להכין ברכות בוקר בכיתה.

בדרך כלל הם לוקחים את הכדים שלהם ומניחים אותם על השולחן וחוזרים לשטיח ביום הראשון, אבל אתה יכול לקבל מושג מה הבחירות שהם עושים. אני אוהב שלתלמידים יש יותר פעילויות כדי להכיר אותך טוב יותר בסוף היום.

אני חושב שזו ללא ספק הדרך הטובה ביותר להתחיל את היום כי זה מאוד מרגיע

תלמידים מכל רמות המיומנות יכולים להיכנס ישירות, וזה מרגיש מאוד מוכר. מחוז בית הספר שלי עבר לכיתה מותאמת, אז אני אבדוק תלמידים לפני שהם נכנסים לחדר שלי. היום הראשון ללימודים הוא יום ארוך: על המורים והתלמידים להסתגל לחזרה לבית הספר.

אז איחור ביום הראשון בגלל בעיה בשעון מעורר

היא לא הדרך הטובה ביותר להתחיל את השנה עם התלמידים שלך (או ההורים שלהם… זה יהיה רע); ודא שהתלמידים שלך יכולים לבצע חלק מהמטלות הללו בעצמם, שכן בהכרח תימשך לכיוונים רבים במהלך היום (דיבור עם ההורים, ברכה לתלמידים מאוחרים, הפסקות בלתי צפויות וכו'); אל תתנו למורים אחרים להשפיע על הגישה שלכם לתלמידים.

חשוב שהתלמידים ירגישו מיוחדים כי פתיחת כיתה חדשה עם מורה חדש, תלמידים וסביבה חדשה יכולה להיות מרתיעה עבור רבים. בלי קשר, תן לתלמיד הזה דף נקי, הזדמנות להתחיל מחדש.

אולי המורה של שנה שעברה דחפה אותך לפינה וסיפרה על כך לילדך

התקשר אליהם כדי להציג את עצמך ולשאול איך הילד יגיע הביתה ביום הראשון. לתלמידים צעירים יותר, תנו לכל ילד את ההזדמנות לספר סיפור על חוויה מועדפת או מדוע הם שמחים ללכת לבית הספר. יש הרבה משחקים מהנים שבהם התלמידים צריכים לספר קצת על עצמם.

תוכל ללמוד עוד עליהם וכיצד אני משתמש בהם כמתנת סוף שנה נפלאה וזולה עבור כל אחד מהתלמידים שלי בפוסט זה בבלוג חזרה לבית הספר

רשימה זו של 8 דברים שמורה צריך לעשות ביום הראשון ללימודים שלך מספקת רעיונות לחזרה לבית הספר, טיפים לניהול כיתה ואסטרטגיות ארגוניות לשימוש מיידי, וטיפים לבניית מערכת יחסים חזקה בין משפחה לבית ספר מההתחלה.

היומיים/שבועות הראשונים של בית הספר מוקדשים ללימוד איך להסתדר בכיתה

התלמידים יודעים איך להתנהג בכיתה – תקריות ביום הראשון נדירות ולכן עדיף להקדיש זמן לבניית מערכות יחסים – כפי שכבר ציינתי – כל סיכוי שיש לך לתת שם וליצור אינטראקציה עם תלמידים יעזור לך ללמוד אותם טוב יותר.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן