הכירו את היתרונות של משחקי ההרכבה לילדים

עולם המשחק שופע אופציות לילדים כאשר משחקים רבים טומנים בחובם יתרונות להתפתחות הילד מעידוד החשיבה דרך גיבוש אסטרטגיה ועד חידוד המיומנויות המוטוריות.
חוויית המשחק כשלעצמה תורמת במישורים רבים כשיש מוצרים המיועדים לשלבי ההתפתחות השונים בעוד אחרים מתאימים לטווח גילאים רחב.
אם אתם מעוניינים להעשיר את חדר הילדים, הרי שמוצרים מסוג משחקי הרכבות הם בדיוק מה שחיפשתם. יש להם ערך רב בממדים רבים ששווה להכיר וסוגים שונים כמו – פאזלים, הצמדת מגנטים, חיבור צינורות וכמובן, לגו שנחשב למלך פעילויות ההרכבה הבינלאומי והוא אתנו מזה שנים רבות כך שילדים רבים גדלו עליו שהם הורים היום וישמחו לתת לילד לשחק בלגו ולהרוויח מהיתרונות החינוכיים הרבים שהמשחק מציע למרכיבים המתחילים או המיומנים. 

לפניכם הכרות עם מספר דברים שחשוב לדעת על משחקי הרכבה ומדוע משתלם עכשיו ולטווח הארוך להציע אותם לילד:

יצירתיות היא שם המשחק

בעת בנייה אפשר לברוא עולם שלם של אפשרויות בפרי סטייל, ליצור צירופים שונים בין אבנים בגדלים שונים ולברוא מהם כל מה שעולה על הדעת כיד הדמיון הטובה בין אם מדובר באובייקט ברור כמו למשל, דרקון או משהו אמורפי אומנותי ופיסולי. הילדים יכולים לבלות שעות ארוכות בפעילות שמפעילה את הדמיון ולהמיר את הרעיונות המופשטים שלהם לתוצרים ברורים.

נפלאות המוטוריקה העדינה

אימון הוא קריטי להצלחה במוטוריקה עדינה ופעמים רבות צריך להתאמן שוב ושוב במגוון רחב של ווריאציות על מנת להשיג ביצועים טובים וכבר בגיל צעיר הילדים יכולים לפתח מיומנויות ושליטה באמצעות, תיאום בין עין ליד ושיפור הקואורדינציה באמצעות קוביות קטנות או לבנים גדולים יותר. האימון בא לידי ביטוי גם בבניית מודלים על פי הוראות ויכול לסייע מאוד בעיצוב תהליכי אפיון, תכנון וביצוע. 

תועלות הנדסיות

חלק בלתי נפרד מהתועלות שקשורות למשחקים מסוג הרכבה הן גם של מודעות מרחבית, הבנה הנדסית, כישורים מתמטיים, הכרות עם צבעים. הילדים מתרגלים מספרים, כמויות והוא יכול לעודד אותם גם לעקוב אחר הוראות כתובות אם הם יודעים לקרוא או אחר הוראות מצוירות במיוחד בבנייה על פי מודלים – כישורי חשיבה חשובים להמשך . 

משחק קבוצתי ושיתופי פעולה

כל אחד בוחר לבצע משחקי הרכבות בדרך שלו ויש מי שאוהבים לשחק לבד וכך נתרמים מפעילות זו גם בשיפור טווח הריכוז והמיקוד לאורך זמן בעוד אחרים בוחרים לעיתים להרכיב ביחד ובאמצעות זה, גם לומדים לשתף פעולה, להקשיב זה לזה, לבצע משימות משותפת, לסגל אחריות, לפתרון בעיות וכן לשפר את כישורי התקשורת כאשר הם מעבירים מסרים זה לזה. ההצלחה במשימות בעלת יתרונות גם בבניית הביטחון העצמי וחיזוק הדימוי העצמי החיובי כאשר הילדים מגיעים להישגים. ככל שהם גם מצליחים ומרוכזים גם הם גם לומדים להתמיד ולפתח סבלנות במשימות לאורך זמן. 

כדאי להציע לילדים אפשרויות שונות של משחקי הרכבה על מנת לבחון למה הם מתחברים במיוחד מתוך ההיצע הרחב של משחקי ההרכבה הקיימים בשוק. אפשר להתאים משחק לפי סגנון כמו למשל, עולם תוכן שהילד מתחבר אליו. אם הילד חובב בעלי חיים או מבנים אדריכליים, יוצעו לו דגמי הרכבה מסוג זה או של גיבורי על או דמויות שהוא אוהב מהטלוויזיה או מהקולנוע כך שדרך החיבור לעולם התוכן המוכר והאהוב עליו תעלה המוטיבציה שלו להתמיד במשחק ולשחק בו שוב ושוב.
שימו לב שמדובר בלבנים עמידות ובטיחותיות ובמשחק אינטואיטיבי וברור שמותאם לקבוצת הגיל והחליטו אם להציע לו את זה במתכונת קבוצתית חברתית או בפורמט אישי עצמאי. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן