ליווי של כושר ותזונה

כולם מבינים שהחשיבות של ניהול אורח חיים בריא היא עצומה וזהו הבסיס של חיינו. ככל שנשמור על תזונה נכונה ועל כושר גופני כך איכות חיינו תהיה גבוהה יותר, יהיו לנו פחות בעיות בריאותיות ונזכה במקרים רבים לחיים ארוכים ומלאי אושר. כדי להגיע לרמה הזו יש לשמור על שני נושאים מהותיים והם כושר ותזונה, יש להתנהל עם כל אחד מהם בנפרד וגם לשלב אותם יחד. יש אזרחים שמסוגלים לבצע זאת תוך בקרה אישית ועל פי הדרכות שהם קוראים בספרים ובאתרי האינטרנט. 

אחרים מעדיפים שיהיה להם מאמן אישי שיעניק להם את מלוא ההכוונה בנושאים הללו, כמו אילו אימונים גופניים יש לבצע וכמה פעמים בשבוע, איזה אוכל בריא מומלץ לאכול בכל יום ועוד. כאשר יש ליווי של איש מקצוע בתחום כושר ותזונה, המתאמן נכנס למסגרת מסוימת ופועל באופן יום יומי על פי ההנחיות שהוא מקבל. ככה הוא נכנס לתלם ומוצא את תוואי הדרך שהוא הנכון ביותר עבורו. לאימונים הללו שמותאמים באופן אישי, יש בדרך כלל תוצאות של ירידה במשקל ושיפור הכושר הגופני.

בחירה של מאמן כושר ותזונה 

כאשר אדם מחליט להיכנס לתהליך של כושר ותזונה הוא מחפש מאמן אישי שיעניק לו את הייעוץ וההכוונה. כדי למצוא את המאמן המוצלח ביותר כדאי לשאול קרובי משפחה או חברים שעברו הליך דומה והם מרוצים מהדרך ומהתוצאות. מכיוון שמדובר בתהליך לא קל מבחינה נפשית ומעשית, חשוב שתהיה כימיה בין המאמן לבין המתאמן. בשלב הראשון המאמן יכיר את המתאמן, יבין את הצורך שלו, יראה תוצאות של בדיקות רפואיות ובהתאם לכך יבנה את תוכנית העבודה הנדרשת תוך הצבת יעדים אישיים על פי סרגל המאמצים.

תוכנית עבודה לאימוני הכושר 

הקביעה של דרגת אימוני הכושר וההיקף שלהם נקבעת על פי גילו של המתאמן, מצב הכושר הגופני שלו כרגע, אם הוא מעוניין להתאמן בביתו באמצעות מכשירי כושר שיש לו, בחדר כושר תוך שימוש במתקנים המתקדמים שקיימים בהם, או בפארק באמצעות גומיות TRX  ריצה, הליכה ועוד. 

לאחר ההחלטה על מסגרת האימונים שמתאימה, קובעים את כמות המפגשים השבועיים. בדרך כלל כדאי להתחיל באימונים קצרים ובאופן הדרגתי להעלות הן את פרק הזמן לאורכו של כל מפגש והן את כמות המפגשים. כאשר הנושא מתבצע בעלייה מתונה, הגוף ערוך לכך. אם תהיה עלייה חדה, הדבר יקשה על הגוף ועלול לגרום לקשיים.

תוכנית עבודה לשינוי התזונה 

מאמן הכושר לנושא כושר ותזונה מסביר למתאמן אילו מוצרים כדאי שהוא יאכל ועל אילו מוצרים כדאי לוותר. בהתאם לכך נקבע התפריט היומי המגוון והמתאמן נכנס לדפוס התנהלות ושומר על המסגרת שקבע היועץ המקצועי.

הידע הרב של המאמן וביצוע השינוי הן בהרגלי התזונה והן בכושר יוצרים שינוי בחשיבה ובתפיסת העולם, לאחר שרואים שינויים מהותיים במידות הבגדים ובקילוגרמים שנושרים בזה אחר זה. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן