מה זה מקהלה?

יהושע ריפקין מסכם כי המוזיקה של באך נכתבה עם קול יחיד או חלק ממנה בראש, לאור אחריותו של באך לספק מוזיקה לארבע כנסיות ולהיות מסוגלת לבצע חיבורי מקהלה כפולים עם קולות מחליפים. מקהלה מתייחסת לקבוצת זמרים ומקהלות שאליה יכולים להשתייך גם רקדנים ושחקנים. אורטוריה אופיינית להמוני המאות השמונה עשרה והעשרים היא מקהלה או מקהלה, שבניגוד לרביעיית או סולני היצירה, כוללת יותר מזמר אחד או קול אחד.

אם תקשיב לקבוצת זמרים, תוכל לקרוא להם מקהלה או מקהלה. רוב האנשים רואים במקהלות קבוצות זמרים גדולות יותר ממקהלות. אולם קבוצת הזמרים המופיעים בקבוצה נקראת גם מקהלה ולא מקהלה.

מקהלות השתתפו בשירותי הכנסייה מאז התקופות המוקדמות ביותר

ומאות שנים רבות תפקידן היה מוגבל לשירת קלרינטות יחד. בארצות הברית, המונח "מקהלת בנים" הוחל על מקהלות בעלות קולות בת שלושה חלקים המושרים על ידי בנים ונשים כאחד. מקהלות היו לפעמים זמרות קטנות שנחשבו המתאימות ביותר לשירה קאמרית בכנסייה.

מקהלות גברים בדרך כלל מורכבות משני טנורים

בריטון ובס (מקוצר TTBB או ATBB) בחלק העליון, ששרים בטווחי הפלסטו והאלט. (סימון במספרה אינו משמש בצורה זו). כמקהלות מעורבות אבל עם בנים שרים קולות עליונים (מה שנקרא טריפל בנים) וסופרן או גברים ששרים אלט ופלסטו (ידועים גם בשם נגנים). מקהלות זכר עם אותו קול SATB כמו מקהלות מעורבות אך עם בנים שרים את הקולות העליונים (כך -נערים טרבליים שנקראים) וסופרן, או גברים שרים אלט ופסלט (ידוע גם כקונטרני).

למקהלות זכריות יש בדרך כלל מגוון רחב של קולות, כולל טנורים, בריטונים ובסים, בעוד שלמקהלות נשים יש 1, 2 , סופראנו, אלט ואלט. גודל המקהלות עשוי להשתנות, ו המבנה של יצירות המקהלה עשוי להשתנות.

החלקים השונים של יצירת מקהלה מושרים על ידי שני קולות או יותר. בצורה זו, הזמר הראשי שר את הפסוקים, ומקהלה קטנה שרה את המקהלה. קבוצת זמרים משתלטת על הליווי, שיכול להיות מלווה בשילוב אינסטרומנטלי של פסנתר או תזמורת שלמה.

מקהלות אורטוריו הן מנגד חלק ממסורת אחרת הנובעת מהגדלת מקהלות הכנסייה ומשמשת לאספקה של המקהלה של אורטוריה נתונה לביצוע בכנסייה

חשיבות משנית היא למכללות עצמיות של ויקרים, דיקונים מקהלים, תת-דיקונים ומזכירות וכן מקהלות במסדרים קטנים יותר (הנקראות גם אלטריאנים). דרורי הקתדרלה מאומנים כקודמים ומנצחי מקהלות ואינם משתתפים רק בשירת הליטורגיה.

צ'ין עבד במקהלת הילדים של כנסייה בפטיסטית והיה עוזר למורה שחורה בבית ספר יסודי

רוברט ואן הנדל היה מנהיג קבוצת נוער במשך שש שנים ממקהלת הנערים המקומית בכנסייה הלותרנית של המושיעים שלנו באגם אוסווגו באמצע שנות התשעים, כך מסרה המשטרה. כשהוא שר בחצות בחלון למרות התעקשות הבוז של טום שהזמרים מבוגרים מספיק כדי להרכיב את פקיד הכנסייה, השיר העל -טבעי הרגיש כאילו שאר מקהלת הכנסייה חשה ביראה כשפעמוניהם פורצים לתמונת החלום של גבר סוער. הלבוש נדחק לחזון המלאך המונח על חלק בענן.

באירוע ב- Fildelfia Chruch, שהתקיים ביום שני, שרו זמרות מקהלת הקולות המאושרים שיר חצוף על הדברת יתושים כשהתלמידים משמיעים קולות מזמזמים.

מקהלות קאמריות הן הרכב ההקדמה המוביל באוניברסיטת עקרון. מקהלות ידועות גם כקוראליות, מקהלות, הרכבי מוזיקה או זמרים. מוזיקת מקהלה מתייחסת למוזיקה שנכתבה ושרה על ידי מקהלות.

קנטטה היא מילה איטלקית ליצירה קצרה מושרה עם זמרות סולו ומקהלה בליווי מוזיקלי. אורטוריו היא יצירת מוזיקה מתוחכמת עם כמה זמרים, מקהלה וליווי מוזיקלי של העלילה והדמויות.

בנוסף לשיר הנושא שבו שרה הקהילה מזמורים ומוזיקה כנסייתית

מקהלות הכנסייה שרות את כל הליטורגיה, כולל הקדמה נכונה, התייחדות הדרגתית ואנטיפונים המתאימים לזמנים השונים של השנה הליטורגית. הפזמון העיקרי הוא כאשר המקהלה שרה במלואה את הפרופרס, האינטרוויט וההדרגה הדרגתית, כמו גם האנטיפונים, שהם מעטים בכמה כנסיות (למשל אנגליקנית ורומאית קתולית). אני ממלא תפקיד כמנהיג מקהלת הכנסייה במקהלת הכנסייה, והקהילה תומכת בחלק זה בתיווך שירי קהילה.

כדי לנסח את המוזיקאי הכנסייתי הגדול ג'ון פרגוסון, חשוב לראות בקהילה כמקהלה גדולה, מקהלת כנסיה או מקהלה קטנה (אני אוהב לחשוב עליה כמקהלה קאמרית).

כמנהיג קבוצה קטנה של מקהלות כנסייה

משימתו של מנהל המקהלה אינה מוגבלת עוד בניצוח מוזיקה, אלא גם בניצוח רוחני. בנוסף, מנהל המוזיקה מעורב בפיתוח התוכנית למוזיקה בכנסייה, מעביר שיעורי מוזיקה קטנים ובית הספר ליום ראשון הקשור, מתכנן הופעות מקומיות והופעות מקהלה ומאמן להקות גוספל בכנסייה משלו, כולל מכשירים כמו גיטרה ותופים.

כל האלמנטים הללו דורשים עבודת תכנון וניהול, אשר בתורם משמחים את החברים וחוזרים למקהלה. עבודה מאחורי הקלעים של מקהלה גוזלת זמן רב יותר ומובילה פעמים רבות לחזרות.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן