איך נוצר אלומיניום ולמה הוא כלכך יקר?

אלומיניום היא מתכת נפוצה, אשר משתמשים בה רבות בענפים שונים בתעשייה. המתכת נחשבת פופולארית לאורך שנים בגלל כמה תכונות יוצאות דופן. קודם כל, היא נחשבת מתכת קלה מאוד, היא עמידה מפני קורוזיה ועדיין היא חזקה דיה כדי לעמוד בלחצים כאלו ואחרים. אנחנו ממש יכולים לומר כי המתכת הייחודית הזו מופיעה כמעט בכל ענף בתעשייה. החל מבניה של חלליות ועד לאריזה של מוצרי מזון וכן הלאה. כיוון שמדובר על מתכת שימושית וכזו שאנחנו צריכים בכמות גבוהה, הרי שהעובדה הזו לבדה הופכת את המתכת יקרת ערך. במאמר הבא אנחנו נסביר איך יוצרים אלומיניום, מה הופך את המשאב הזה יקר ואיך בכל זאת אנחנו יכולים להשתמש בו בתבונה, כך שיספק את הצרכים שלנו בכל פעם מחדש. רוצים לשמוע עוד? במאמר הבא תקבלו את התשובה לכל השאלות שלכם. 

איפה נוכל למצוא את המשאב 

אנחנו מדברים על תהליכי ייצור של אלומיניום, כיוון שחרף העובדה כי מדובר על המתכת השלישית הנפוצה ביותר בכדור הארץ, הרי שבטבע היא בדרך כלל לא מופיעה בצורתה הטהורה. נדיר למצוא מרבצים של אלומיניום נוחים לשימוש. מה שאנחנו כן עושים בתעשייה, זה משתמשים במה שנקרא: סגסוגת של אלומיניום. כזו המופקת באופן הבא. 

בטבע יש את המינירל: בוקיסט. לתהליך ההפקה של האלומיניום אנחנו קוראים:  Bayer Process. את הבוקסיט טוחנים ומשרים בחומרים נוספים. כדי להוציא מתוכו את האלומיניום. הגבישים של החומר מתרכזים בכלי מיוחד כתוצאה מהעיבוד ואותם אנחנו 'אופים', ב100 מעלות סלציוס ורק אז, לוקחים את תחמוצת האלומיניום והופכים אותה למתכת נוזלית, אשר יכולה לשמש אותנו לתעשייה. מכיוון שמדובר על תהליך מורכב ולא זול, הרי שהאלומיניום נחשבת למתכת מודרנית. כזו שלא הייתה שימוש נרחב בימי הביניים ובעת העתיקה. למרות שיש עדויות על כך שהרומאים והיוונים מצאו דרך להשתמש באלומיניום טבעי, אבל מדובר על תופעה יוצאת דופן ביחס לתקופה. בעוד היום אנחנו משתמשים באלומיניום כל הזמן. 

מה בעצם אפשר לעשות עם המתכת 

אחרי שדיברנו בהרחבה על ייצור אלומיניום, אנחנו יכולים לדבר על מה אפשר לעשות איתו. כאמור, אחד היתרונות המובהקים של המתכת הזו היא העובדה כי זו מתאימה במיוחד לתהליכים של עיבוד שבבי. מה זה עיבוד שבבי? אנחנו מדברים על תהליך בו אנחנו מייצרים חלק חלק, בניסיון להגיע לתוצאה הסופית והיא פיתוח מוצר וכדומה. לצורך העניין, אלומיניום, כמובן, לא מגיע בצורה של עיגול, כמכסה לכלי המכיל מוצר מזון וכן הלאה. התפקיד שלנו הוא לעשות פעולות של ייצור שבבי, בניסיון ליצור את אותו חלק בצורה מדויקת. 

את העבודה ניתן לעשות בדרכים שונות. היום, המכשיר הפופולארי ביותר לעבודה הוא ה CNC. מכשיר אשר יודע לעשות כמה פעולות במקביל, מה שמייעל מאוד את תהליך העבודה. הוא לא מכשיר ידני, כלומר, אנחנו יכולים להזין אליו פקודות דרך המחשב והמכונה כבר תמצא את הדרך לסייע לנו. במקרים יוצאי דופן, הדורשים דיוק מירבי וכן הלאה, אנחנו נשתמש אולי בכלים הדורשים תשומת לב של בעל מקצוע. כמו למשל, אם אנחנו רוצים לבצע כרסום, חריטה וכן הלאה. איך אנחנו בוחרים באיזו טכניקה נשתמש? הכל תלוי ביעד אליו אנחנו שואפים להגיע. 

כדאי תמיד לפנות לאנשי מקצוע מנוסים 

הדבר  שאולי מאפיין יותר מכל את עולם התעשייה החדש זו העובדה כי אנחנו, בני האדם, יודעים היום להגיע לתוצאות מדויקות בקלות יחסית. אם אתם רוצים להגיע לתוצאות יוצאות דופן, זה הזמן שלכם לפנות לאנשי מקצוע בעלי ניסיון וידע, אשר יעזרו אתכם ויכוונו אתכם לאורך הדרך. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן