אלעד שושן קלושינר מודאג ממצבם של ניצולי השואה בישראל

מתנדב פעיל לטובת ניצולי שואה, אלעד שושן קלושינר, מביע דאגה לשלומם של ניצולי השואה שחלקם חיים בתנאים שלא ראויים לגילם ולמצבם. על מצבם של ניצולי השואה בישראל, הרצון לאפס כמה שניתן את נתוני העוני בקרב ניצולי השואה ועל התנדבות למען הניצולים.

אלעד שושן קלושינר: "כל שנה כולנו נחשפים לנתונים העצובים על ניצולי שואה מתחת לקו העוני"

במדינת היהודים נראה לגיטימי לחשוב שניצולי השואה שנרדפו רק בגלל היותם יהודים וניצלו ממוות, יחיו בכבוד וללא כל מחסור ברווחה וכלכלה עצמית – אך בהתאם לנתוני הביטוח הלאומי, מתוך 179 אלף ניצולי שואה בישראל כ – 50 אלף ניצולים מקבלים קצבת ביטוח לאומי ו- 36 אלף מקבלים שירותים שונים ממשרד הרווחה כדוגמת סיוע בתזונה וטיפולים, תרופות ועוד.
הגמלה החודשית הממוצעת לניצול שואה עומדת על כ- 4,000 שקל, חלק גדול מהניצולים מתקשה למצות את הזכויות שלו ובכך ההישרדות היומית בישראל הופכת קשה יותר בעבורם.

מתנדב פעיל רב שנים עבור ניצולי השואה, אלעד שושן קלושינר, שם בראש סדר העדיפויות את הדאגה לאוכלוסיית הגיל השלישי ובמיוחד את ניצולי השואה: "אותם 50 אלף ניצולי שואה המקבלים קצבת ביטוח לאומי אלו אנשים החיים מתחת לקו העוני, המשמעות היא פשוטה: ניצולי השואה צריכים לבחור בין אוכל, תרופות או חימום בחורף. מצב של חיים מתחת לקו העוני בגיל השלישי אינו מקובל ובמיוחד כשאנחנו מדברים על אנשים ששרדו את הניסיון להשמיד עם שלם".
קלושינר מוסיף: "ממתין ליום שואה אחד שכלי התקשורת לא ימצאו נתונים על ניצולי שואה רעבים ובודדים, כל שנה כולנו נחשפים לנתונים העצובים האלו כאשר לא צריך להיות ניצול שואה אחד מתחת לקו העוני. הדבר הזה חייב להיפסק ועל מדינת ישראל להבטיח את הביטחון הכלכלי, הבריאותי והחברתי שלי הגיל השלישי ובראשם ניצולי השואה".

אל תשליכני לעת זיקנה: אלעד שושן קלושינר קורא לכם להתנדב למען הניצולים

ניצולי השואה זוכים לכבוד מיוחד ביום השואה הבינלאומי וכן ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, בשאר ימות השנה הפוקוס על ניצולי השואה יורד ורבים מהם נשארים לבד, ללא חברה או תקשורת עם קרובים.
אלעד שושן קלושינר מתנדב למען ניצולי שואה כבר כמעט עשור וחצי דרך ארגון לתת ונבחר למתנדב מצטיין: "במשך 13 שנה אני מתנדב דרך ארגון לתת ומאמץ ניצולת שואה מקסימה, יש סיפוק עצום בלשמור על קשר קבוע עם ניצולי שואה. אסור להשאיר אותם לבד".

גם במסגרת מיזם שלישי בשלייקס המציע הטבות לאזרחים ותיקים, קלושינר מוצא את הזמן להתנדב: "במסגרת שלישי בשלייקס בעיריית תל אביב אני נהנה להתנדב ולהנעים את זמנם של האזרחים הוותיקים, חלקם יכולים להיות ניצולי שואה וחלקם פשוט הגיעו לגיל, כולם ללא יוצא מן הכלל זקוקים לחיי חברה ולתקשורת אנושית קבועה".

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן