נחמיה רייבי: מה חושבים בכנסת על אזור הצפון למטרת שדה תעופה?

החלטת ההמשלה בשנת 2009 להקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל, יצרה קבוצות וגורמים רבים הנאבקים נגד הרס העמק. נחמיה רייבי מסביר כיצד הפכה חלופת נבטים לדעה מוסכמת בין כל המפלגות, מהליכוד ועד מרצ.

מימין ומשמאל: המפלגות מסכימות – יש להעביר את הקמת שדה התעופה לנבטים

דווקא בתקופה בלתי נגמרת של מערכות בחירות אחת אחרי השנייה, שחקנים פוליטיים עולים ויורדים ועידן של אי הסכמה אחד גדול – העברת הקמת שדה התעופה מעמק יזרעאל אל נבטים שבנגב, מסתמנת כהסכמה רוחבית בין המפלגות מימין ושמאל.
שרת התחבורה, מירי רגב (ליכוד), שכבר הצהירה על תמיכתה בחלופת נבטים, הצהירה בנובמבר 2020 על סיכום בינה לבין שר הביטחון, בני גנץ, על הקמת שדה התעופה הבינלאומי בנבטים ולא בעמק יזרעאל.
שרה התחבורה הדגישה: "חיל האוויר אינו מנהל את המדינה, סוכם עם גנץ על הקמת שדה התעופה הבינלאומי בנבטים",  בתגובתה הוסיפה שרת התחבורה את המאפיינים שהובילו לשינוי: "מאפייני הקרקע, נדידת ציפורים, ניקוז ויכולת ההתפתחות במרחב שבנגב.. ימצא פתרון לקונפליקטים האוויריים. לא נוכל להתברבר בין שתי חלופות".
גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר בינואר על בחינת העברת שדה התעופה לנבטים.

התמיכה והכנת הקרקע להפיכת ההחלטה אינה מגיעה רק מימין, ברוח תקופת הבחירות גם מפלגות השמאל מצהירות על התמיכה שלהן בהקמת שדה התעופה בנבטים.
בפברואר השנה ח"כים ממפלגת "יש עתיד" הגיעו לנגב והביעו תמיכה בהקמת שדה התעופה בנבטים ולא בעמק יזרעאל, מועמדים מטעם מפלגת "תקווה חדשה" הביעו תמיכה בנבטים, מפלגת העבודה הביעה תמיכה בחלופת נבטים וכן גם מפלגת "מרצ".
קבוצות המאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל קראו לבני גנץ לקיים את הבטחתו לבטל את תוכנית שדה התעופה בעמק ולסייע להעביר החלטת ממשלה שתשים את המסמר האחרון בארון הקבורה של רעיון הקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו, רמת דוד או בכל מקום בעמק יזרעאל.

חבר ליכוד הבולט בפעילותו, נחמיה רייבי, בעל ניסיון רב בתפקידים שונים במועצת מגידו, קק"ל, משרד החקלאות וניסיון רב שנים בתחומים רבים הקשורים לחקלאות ורפתות, מרכז הפעילות הכלכלית בעמק יזרעאל – יודע להצביע על סימן ברור לכיוון לשינוי ההחלטה: "בפגישתי עם שרת התחבורה מירי רגב, ניתנה הצהרה גלויה על הקמת שדה התעופה הבינלאומי בנגב ולא בעמק יזרעאל, השרה הייתה קשובה מאוד למחאת התושבים וראשי הישובים, מחאה שנמשכת כבר שנים רבות" עוד מוסיף רייבי: "אולי ברוח הבחירות, אולי לא, גם מפלגות השמאל הצטרפו לתמיכה בהקמת שדה התעופה בנבטים, חשוב לברך על כך שבנושא הזה יש דעה אחת ברורה מקצה פוליטי אחד ועד הקצה השני".

על המלחמה של נחמיה רייבי נגד הקמת שדה התעופה הבינלאומי במגידו

נחמיה רייבי לא נח על זרי הדפנה, כמי שמחובר למגידו ולכלל עמק יזרעאל ומכיר את החסרונות שבהקמת השדה בעמק יזרעאל אל מול היתרונות של ההקמה בנגב, יודע לספר על תרומתו למאבק: "במהלך השנים הייתי בפגישות בוועדת הפנים של הכנסת כנציג מוצעת מגידו, נפגשתי עם שרי התחבורה ישראל כץ ומירי רגב, פעלתי כדי לשכנע בצדקת המאבק של התושבים וראשי הישובים בגליל ובעמק, פעילות שיחד עם גורמי המאבק הנוספים, נושאת פרי. כחבר במטה המאבק נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל וכאדם שלקח את הנושא הזה גם לטיפול אישי במשך שנים רבות – אין כל טיפת הצדקה להרוס את עמק יזרעאל, את תושביו, את איכות הסביבה והסביבה עצמה, את הכלכלה באזור ואת הביטחון האזורי. למרות מאבק ארוך, מאמין שלאחר שתוקם ממשלה יציבה, יוכלו להעביר החלטה להקמת שדה התעופה בנבטים".

נחמיה רייבי (באמצע) - יח"צ
נחמיה רייבי (באמצע) - יח"צ

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן