כמה שחקני כדורגל מרוויחים?

כדורגל הוא המשחק הכי פופולרי בעולם יש אנשים שרואים את המשחק כדת שלמה, אהבה של אוהד שרוף לקבוצה היא כמו אהבה לילד שלו. במשך השנים המשחק הפך ליותר ויותר נפוץ ברחבי העולם והאיצטדיונים הפכו לגדולים יותר ויותר ההתלהבות סביב המשחק יצרה מצב ששחקני הכדורגל ובעיקר הטובים שבהם מרוויחים משכורות עתק.

כיום משכורות שחקני כדורגל בעולם מרקיעות שחקים, מדובר על מיליוני דולרים בשנה והשחקנים הגדולים אף מרוויחים סכומים של עשרות מיליוני דולרים בשנה אחת. מעניין לראות שח פי הסטטיסטיקה רוב השחקנים בעולם לא מרוויחים כאלה סכומים אלו בדרך כלל השחקנים הטובים ביותר והבולטים ביותר שמקבלים את המשכורות הגבוהות במיוחד.

כמה מרוויחים כדורגלנים מפורסמים בעולם

שחקני כדורגל יודעים שזוהי קריירה קצרה יחסית ומאוד תובענית, בסוף הקריירה הם יוצאים לחיים בלי מקצוע של ממש וצריכים להשתלב מחדש בשוק העבודה, הרבה שחקני כדורגל נשארים במקצוע בצורה זו או אחרת כמאמנים או אנשי צוות בקבוצה, אך הרוב הגדול ממשיכים הלאה למקצועות אחרים.

זאת חלק מהסיבה ששכר שחקני כדורגל יכול להגיע לסכומי כסף בלתי נתפסים, קחו לדוגמא את השחקנים המובילים בעולם הם מרוויחים לא רק מכדורגל אלה גם מחוזי פרסום שונים מה שהופך את המשכורת שלהם למפלצתית.

אז כמה מרוויחים כדורגלנים מפורסמים נכון לשנת 2021-2022?

ליאו מסי משכורת שנתית מכדורגל 192 מיליון דולר

משכורת של רונאלדו רק מכדורגל מסתכמת ב 117 מיליון דולר

משכורת של ניימאר מסתכמת ב 96 מיליון דולר 

משכורת של אמבפה מסתכמת ב 42 מיליון דולר 

במקום החמישי נמצאת המשכורת מוחמד סאלח שהסתכמה בסכום של 37 מיליון דולר.

אין ממוצע שקובע כמה מרוויח שחקן כדורגל, כמה שחקני כדורגל בעולם מרוויחים סכומים שלפעמים כל הקבוצה יחדיו לא מרוויחים,  כך שזהו בהחלט תחום לא רגיל מבחינה הזאת.

יש פערים גדולים בין הליגות השונות יש את הליגות הבולטות ביותר שנמצאות באירופה, כמו הליגה האנגלית, הספרדית, האיטלקית, הגרמנית, הצרפתית ועוד כמה ליגות מאו מסקרנות. ההבדלים בין משכורת שחקני כדורגל בעולם ובליגות הבולטות ביחס לישראל לדוגמא הוא פער של שמיים וארץ מדובר על סכומים אחרים לגמרי.

אז כמה שחקני כדורגל מרוויחים בישראל?

כאמור היחס בין שכר שחקני כדורגל בישראל לבין שחקני הכדורגל בליגות הבכירות שונה לחלוטין מדובר על סכומים אחרים לגמרי. שחקן סביר בישראל בליגה הבכירה יכול להשתכר במשכורת הממוצעת בשוק לעיתים אף פחות מזה.

 כמו בשאר העולם שחקנים מפורסמים ירוויחו הרבה יותר, אך עדיין ביחס לשחקנים המובילים בעולם מדובר על הבדלים מהותיים. בישראל ישנן מגבלות נוספות על השחקנים הישראלים, כמו למשל שירות בצה"ל.

 שכר כדורגלן בצבא יהיה שונה מפני שהוא נחשב לשייך באותה תקופה למדינה לכן הוא לא יכול להרוויח סכומי עתק, שחקנים מובילים יכולים להסתדר עם הקבוצה והם דואגים להם מעט יותר, שחקן ממוצע ללא ספק צריך לטפס את המדרגה הזאת ולשרוד את התקופה שבה הוא מרוויח פחות.

לעומת זאת יש את השחקנים הישראלים שיצאו לשחק בחול הליגיונרים כאשר הבולט שבהם הוא ערן זהבי שעשה חיל בכמה ליגות שונות בעולם. אז כמה מרוויח ערן זהבי בשנים האחרונות שהוא יצא לשחק בחול? ובכן בעונה החולפת הוא הרוויח סכום של 10 מיליון דולר זהו ללא ספק סכום כסף מכובד מאוד עבור שחקן כדורגל ישראלי.

העונה החוזה של זהבי הוא מול קבוצת איינדהובן ההולנדית החוזה של זהבי בנוי על משכורת קבועה ועל בונוסים למשל בונוס החל מהבקעה של חמש עשרה שערים בשנה. 

כמה מרוויח מנור סולומון בשאחטר? 900 אלף אירו לעונה!

ליאל עבדה מרוויח כ-11 מיליון ש"ח בחוזה ל5 שנים, כלומר קרוב ל-500 אלף פאונד בעונה!

כמה מרוויח דור פרץ בונציה? פרץ ירוויח בעונה ה-1 875 אלף יורו, בעונה ה-2 מיליון יורו ובעונה ה-3 1.1 מיליון יורו.

יונתן כהן (אקס מכבי תל אביב גם הוא) ירוויח 485 אלף יורו בכל עונה וזה יוכל לגדול ל650 אלף ש"ח אם יעלו ליגה ויגיע להרבה הבקעות ובישולים.

מדי שנה חובבי הכדורגל עוקבים אחר השינויים בקבוצות שחקנים עוברים לקבוצות אחרות ושחקנים חדשים מגיעים אל הקבוצה אותה הם אוהדים. אבל איך כל זה מתרחש? מאחורי הקלעים מתבצעת עבודה של סוכני הכדורגל שמחפשים את החוזה הטוב ביותר עבור השחקן שהם מייצגים.

עולם הכדורגל בעיקר בסיום העונה ושרוב השינויים קורים נכנסים לפעולה סוכני השחקנים, אז כמה מרוויח סוכן שחקני כדורגל על עמלת מכירה? כמו בנושא של משכורות שחקני כדורגל בעולם גם לקבוע כמה מרוויח סוכן שחקני כדורגל על עמלת מכירה יהיה מעט קשה. 

בדרך כלל לרוב שחקני הכדורגל יש סוכן אחד קבוע שמייצג אותם, כמובן שהאינטרס של סוכן השחקנים הוא לסגור עסקה שתכניס כמה שיותר עבור כולם, לרוב השחקן והסוכן קובעים אחוז מסוים ממחיר העסקה שזהו בעצם הקופון אותו הסוכן גוזר, בדרך כלל האחוזים נעים בין חמישה אחוזים ויכולים להגיע אפילו לעשרים ויותר.

שאלות ותשובות בנוגע לכמה שחקני כדורגל מפורסמים מרוויחים

קשה לקבוע בדיוק את הממוצע אך יש דוחות עולמיים המספקים מידע לגביי זה בעיקר על הקבוצות הגדולות ביותר, לדוגמא המשכורת הממוצעת לשחקן שמשחק בברצלונה היא, 12 מיליון דולר כאשר מיד אחריה נמצאת ריאל מדריד עם שכר שחקני כדורגל ממוצע של קצת יותר מ 9 מיליון דולר לשחקן.

אין דרך לקבוע בדיוק כמה מרוויח סוכן שחקני כדורגל על עמלת מכירה, בדרך כלל הסוכן והשחקן סוגרים אחוז מסוים מהעסקה שתיסגר האחוזים משתנים לפי רמת השחקן וגודל העסקאות המתבצעות.

זה מאוד תלוי איפה הוא משחק ומה הוא סגר בחוזה שלו יש פערים גדולים בין הליגות השונות, כמובן שככל שהשחקן טוב יותר הוא הופך להיות אטרקטיבי יותר מבחינת האוהדים מה שבהחלט יכול לעזור לו להרוויח סכומי כסף גדולים יותר.

בדרך כלל כדורגלנים מתפרסמים כאשר הם מוכשרים בצורה יוצאת דופן, זה הופך אותם לאהובים על הקהל של הקבוצה ולעיתים זאת הסיבה שהם מגיעים לראות את הקבוצה שלהם משחקת. 

זה הופך את השחקנים המפורסמים לאלה שמכניסים את רוב הכסף למועדון, לכן הם מקבלים משכורות גדולות יותר, סיבה נוספת היא העובדה שכדורגלנים מפורסמים מקבלים חוזי פרסום שונים מה שמכניס להם לעיתים אפילו יותר מהכדורגל עצמו.

הספורט האהוב בעולם אולי פופולרי ברחבי העולם, אך הערך של קבוצות כדורגל כבר לא נמצא במצעדים. אין זיכיונות עם משכורות ממוצעות גבוהות יותר מ- NFL, ולפחות חלק מהכדורגלנים הטובים בעולם מרוויחים יותר משחקני ה- NFL הטובים ביותר. לשחקני ה- NBA יש את המשכורות הגבוהות ביותר בעולם: יותר ממחצית הליגה מוציאה על שחקניה ומשכורתם.

ליגות מקצועיות הן אלה שמשלמות לשחקנים משכורות

במקום לשחק כדורגל חובבני. זה המקרה בסרייה A של קמפיונאטו בברזיל, שם השחקנים מרוויחים 915 אלף דולר בממוצע בשנה. רק שהשחקן הממוצע בארצות הברית מרוויח מעל 1,000 דולר ליום, עם משכורת ממוצעת של 2,500 דולר בשבוע.

השכר הממוצע של כדורגלן

הוא 2.1 מיליון דולר בשנה, אבל שחקני הצמרת שוכחים מחוזים של מיליוני דולרים. ב- NFL, ליגה שיש לה כמה מהמשכורות הגבוהות בעולם והחוזים המשתלמים ביותר, שחקנים, סוכנים ומנהלים אומרים שזה לא נכון ששחקני NFL עשירים. המשכורות הגבוהות ביותר משולמות לעשרת האחוזים הראשונים של השחקנים בסגל הליגה, או כ -1.5 מיליון דולר בשנה. אחת הסיבות הגדולות ביותר שכדורגלנים מרוויחים כל כך הרבה כסף היא על פי דיווח חדש של Forbes.com.

חוויית האוהדים המשותפת

היא חלק גדול מהסיבה שכדורגלנים בינלאומיים ושחקני NFL זוכים לתשומת לב רבה כל כך. העובדה שלכדורגל קהל אוהדים גדול בהרבה משאר ענפי הספורט, כולל רוגבי, פירושה שחברות גדולות נוטות יותר לתת חסות ולתמוך בכדורגלנים מובילים מכל ענף ספורט אחר. כמו גם שחקני הגנה שובר שיאים, ישנם גם משכורות גדולות על סמך סך הרווחים שהם צפויים להרוויח עד שנת 2020. שחקני ה- NFL יקבלו בונוסים: 1.5 מיליון דולר בשנת 2016, 2.2 מיליון דולר השנה ו -3.4 מיליון דולר בשנה הבאה.

בשנת 2017 השכר הממוצע ב- NFL עמד על כ -2.7 מיליון דולר בלבד

אך כאשר לוקחים בחשבון את שכר המינימום של השחקנים, מגלים שיש שחקנים שמרוויחים בין 1.5 מיליון ל -3.2 מיליון דולר בברית כדורגל אמריקאי ו- XFL, אם כי בדו"ח נאמר כי הליגות הללו מרוויחות 4.4 מיליון דולר כל אחת עבור שחקני הצמרת בליגה וליגת האגדות. אבל אם אתה כולל שחקנים עם משכורות מינימום, יש הבדל בין כמה מאות אלפי מיליון דולר בהכנסות עבור שחקני אליאנס, אמריקה, כדורגל ו- XFL.

רוב הכדורגלנים לא מקבלים שכר זהה לכדורגלנים בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם

שחקני NFL המובילים מרוויחים בין 1.5 מיליון ל -2.2 מיליון דולר, בעוד שלושת האולימפיים הטובים ביותר, כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי ומייקל ג'ורדן, מרוויחים כל אחד יותר מ -3 מיליון דולר. עם זאת, לשחקני NFL רבים שאינם ברשימה זו יש עדיין הון גדול יותר משחקני הפוקר העשירים ביותר. כדורגלנים מקצועיים מחוץ לסגל לא היו כל כך ברי מזל, למרות שהם לקחו את אותו הסיכון הפיזי והחזיקו בסכום כסף דומה לזה של שחקני הפוקר הטובים בעולם.

כדי לשים פרספקטיבה למשכורות הנוכחיות, השכר הממוצע של כדורגלן פרמייר ליג הוא פחות מ -5,000 ליש"ט בשבוע. ל- NFL משכורת שחקנית מינימלית שנתית על מנת להבטיח כי ספורטאים מתוגמלים למדי על עבודתם. אין ספק שיש הבדל עצום בין שכרם של כדורגלנים מקצועיים לשחקני פוקר מקצועיים, אך בארצות הברית אין "שכר מינימום" לספורטאים מקצועיים, וצריך להיות משכורת ממוצעת לכל כדורגלן בשבוע, על פי הכדורגל הלאומי. לִיגָה.

כדי לברר איזה ספורט משלם הכי הרבה, השווינו משכורות כדורגל עם משכורות כדורגל. בדקנו את משכורותיהם של שחקני הכדורגל בארצות הברית והודענו לך מי הם שחקני ה- NFL המשכירים ביותר בהיסטוריה, מי חתמו על החוזים הגדולים ביותר בתולדות ה- NFL, מה הם ירוויחו הכי הרבה כסף בשנת 2021, וכיצד השוואה בין חוזי ה- NFL שלהם לבין כוכבי ספורט אחרים.

יש הרבה כישרון לנסות את כוחם בכדורגל המקצועני

אבל איך כדורגלנים מקצועיים שאינם כוכבים גדולים לעומת השמות הגדולים? כמה כסף ירוויח בסופו של דבר אדם שמשחק ב- NFL? שכרם של כדורגלנים בינלאומיים דומה לשכר שחקני ה- NFL, אז איך משווים את זה למשכורתם של שחקני NFL מקצועיים גדולים? אי אפשר להשוות משכורות כדורגל עם משכורות כדורגל באופן בלעדי באמריקה, אם כי מאמר זה ינתח את השוואה בין משכורות ה- NFL לאלה של כדורגלנים ברחבי העולם. בואו נסתכל על השכר הממוצע של שחקני הפוטבול האמריקאי בשנת 2016 וכמה הם הרוויחו.

ישנם כוכבי NFL רבים שמרוויחים משכורות דומות לכדורגלנים בינלאומיים

אך ל- NFL אין הטווח הגלובלי הרחב של כדורגל. כאשר הרבה יותר מדינות משקיעות בכדורגל מאשר בכדורגל, משכורות השחקנים דומות לאלה של ה- NFL. הניסיון והביצועים של השחקנים ממלאים תפקיד חשוב במה שהם מרוויחים, והשכר ב- NFL דומה לזה ב- NBA.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן