איך לבחור עורך דין?

מאמר זה דן כיצד לבחור עורך דין המתאים לצרכים המשפטיים שלך. המשך לקרוא כדי לגלות מה אנו יודעים על כך ועזור לנו למצוא את עורך הדין המתאים למקרה שלך.

הדבר החשוב ביותר, כמובן, הוא להיפגש עם עורך הדין שהומלץ לך להחליט אם עורך הדין מתאים לך.

בקש מעורך הדין להפנות אותך למישהו שעשוי להתאים לך

או נסה שירות הפניית עורכי דין. לפני שתבחר בשירות עורכי דין-תיווך, שאל על כישוריך (כולל עורכי דין) וכמה ביסודיות הם בודקים עורכי דין. אם אינך מקבל המלצה, אל תזמין עורך דין אם מעולם לא השתמשת באף אחד ואין לך את התחושה הטובה ביותר כלפי עורך הדין שדיברת איתו.

אם עורך הדין לא הגיע ללימודי משפטים, ודא שאתה מבין היטב את כישוריו וניסיונו בטיפול בתיקים. חשוב גם לבדוק מול משרד עורכי הדין היכן עובדים עורכי הדין, על מנת שתוכלו להבטיח שהם אינם נכללים.

אם אתה מקווה לייצג את עצמך ולהשתמש בעורך הדין רק לייעוץ

ודא שהוא פתוח להסדרים מסוג זה – עד. אם המשרד שאליו אתה מייעץ מוסר את תיקך לידי עורך דין פחות מנוסה או עורך דין מקביל, לא תהיה בטוח בייצוג לפני שתחתום על חוזה עם עורך דין דיני עבודה או נזקי גוף.

אם המקרה שלך אינו מציאותי או בעל ערך מספיק עבור עורך דין

עורך דין מנוסה לזכויות אזרח יידע אותך. אם תקבל הפנייה, הדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין מוסמך היא לשאול שאלות לעורך הדין הפוטנציאלי. לעורכי דין המייצגים אותך בעניינים שאינם קשורים, אתה יכול לבקש מעורך הדין שיפנה אותך לבית המשפט.

לדוגמא

נניח שאתה עובר גירושין וזקוק לעורך דין, ותרצה לחפש עורכי דין המתמחים בדיני משפחה. אתה צריך גם לשאול את עורך הדין עשרות שאלות והוא צריך לשאול אותך שאלות רבות כדי להבין את המקרה שלך. הנכונות של עורך הדין להקשיב והיכולת להבין אותך יכולים להשפיע עד כמה הוא יכול לעזור לך ואיך אתה יכול לשלוט במשהו, כיצד הוא עושה את עבודתו.

אם זה המקרה, כך תבחר עורך דין המתאים לצרכים הספציפיים שלך. לא משנה איך תבחרו בעורך הדין שלכם, תמיד תמצאו את המתאים לכל הצרכים המשפטיים שלכם, לא משנה מה תעשו.

בדרך כלל

יהיה הרבה יותר קל להזמין עורך דין מאשר לדון בתיק ללא ייעוץ משפטי. אם תחליט להתייעץ עם כמה עורכי דין לפני שתבחר עורך דין, תוכל להשתמש בקריטריונים שלעיל כדי להחליט איזה מהם הכי טוב לייצג אותך. רוב האנשים צריכים לשקול גם אם עורך הדין שבחרת הוא המתאים לעניינך.

לאנשים שונים יהיו תגובות שונות לסגנון ואישיותו של עורך דין

לכן בצעו כמה שיותר מחקר לפני שבסופו של דבר תתקשרו עם עורך דין. שים לב שכל מקרה שונה וכי ייתכן שעורך הדין המתאים לך או למישהו אחר אינו מתאים לבעיה המשפטית שלך. בחירת עורך דין שגוי יכולה להיות הרסנית: יש חברות שאינן עורכי הדין הטובים ביותר ואם תבחר משרד ובהמשך תחליט שזה לא עורך דין טוב, יהיה קשה מאוד לשנות את זה. לאחר ששכרת עורך דין, היפגש איתו, דן בעניינך והחליט עם איזה עורך דין אתה מרגיש בנוח.

צמצום החיפוש שלך בדרך של הגדרת שכר טרחה של עורכי דין יכול לעזור לך לבחור את עורך הדין הטוב ביותר לנזקי גוף

אם תשאל עורך דין לגבי מקרים קודמים הדומים לשלך ולניסיונו במקרים דומים, תוכל להחליט על זכויותיך הנוגעות לשכר טרחה והיבטים אחרים בפעילות המשרד, כגון גודל משרדו.

וודא שאתה מוצא עורך דין שמבין את המקרה שלך ובעל מומחיות במקרה שאתה עוסק בו

אתה יכול גם לשלם יותר כסף עבור עורך דין זול יותר על סמך הניסיון הקודם שלך בתיקים דומים, ועליך לשאול את עורך הדין אם עורך דין זוטר או עורך דין משפטי יכול לעשות חלק מהעבודה כדי להפחית את עלויותיך. לאחר שהחלטת שאתה זקוק לעורך דין, עבור אל עורך דין בהקדם האפשרי, במקום לדחות פגישה.

כשאתה מדבר לראשונה עם עורך דין

שאל איזה משרד עורכי דין יישא באחריות העיקרית לעניינך ובאיזו חברה תטפל ישירות. בכל שאר הדברים זהים, עורך הדין שאתה מרגיש בנוח איתו הוא ככל הנראה זה שאתה רוצה להעסיק. ברגע שאתה יודע איזה עורך דין מתאים לך, אתה מבין מדוע אתה צריך עורך דין מלכתחילה. עורך דין צריך להיות מאומן היטב – להכשיר בתחום המשפטים שלו, ללמוד בהצלחה בבית ספר יוקרתי למשפטים ולהיות מורשה לעבוד אצל עורך דין אחר.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן