יהלום – איך קובעים שווי?

יהלומים נחשבים לסמל של אהבה ונצח מאז התקופה הוויקטוריאנית. היהלום היקר ביותר בעולם הוא היהלום 'ירח כחול' שנמכר בסכום עתק של 48.4 מיליון דולר לתאגיד היהלומים הארי ווינסטון בנובמבר 1985.

יהלום 'ירח כחול' הוא יהלום כחול חי מהודר במשקל 11.6 קראט, המורכב על טבעת עם שני יהלומי באגט מחודדים משני הצדדים, משובצים בפלטינה וזהב. הטבעת עוצבה על ידי הארי ווינסטון בעצמו, שעיצב גם את טבעת האירוסין עבור אליזבת טיילור כשנישאה לריצ'רד ברטון ב-1964.

היהלום היקר ביותר בעולם הוא יהלום קולינאן. הוא נמצא בשנת 1905 ליד פרטוריה, דרום אפריקה על ידי פרדריק וולס. זוהי אבן מחוספסת במשקל 3106 קראט (621.35 גרם) שנחצבה ל-9 אבנים גדולות ו-96 אבנים קטנות יותר.

יהלום Cullinan הוא היהלום הגלם הגדול ביותר באיכות אבני חן שנמצא אי פעם, וזהו גם היהלום המלוטש הגדול ביותר שקיים.

יהלומים הם ידידיה הטובים ביותר של האישה. אבל היהלום היקר ביותר בעולם אינו יהלום. זהו יהלום ורוד, ושמו הוא הכוכב הוורוד.

הכוכב הוורוד הוא יהלום במשקל 59.60 קראט שנמצא באפריקה בשנת 2016. הוא נמכר תמורת 71 מיליון דולר לקונה אנונימי מאסיה שקנה אותו דרך בית המכירות הפומביות סותביס בז'נבה, שוויץ ב-13 בנובמבר 2017.

הכוכב הוורוד נחתך על ידי חותך היהלומים הנודע אייזק וולף והוא נושא את דירוג הצבעים הגבוה ביותר האפשרי: D-ללא פגמים.

יהלומים הם אחד הנכסים היקרים והמוערכים ביותר בעולם. הן גם אחת המתנות הנפוצות ביותר שניתנות לאנשים אהובים באירועים חשובים.

אז מהו היהלום הזול ביותר? התשובה לשאלה זו אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. יש עגילי יהלומים במיליונים ויש באלפים בודדים. מחירי היהלומים תלויים במספר גורמים, כגון גודל, חיתוך, ניקיון ומשקל קראט.

יהלומים הם אחת האבנים הטבעיות היקרות והנדירות בעולם. הן גם אחת מטבעות האירוסין הפופולריות ביותר שניתנות לאהובים.

יהלומים מדורגים בסולם של 10 נקודות, כאשר 10 הוא היהלום הטהור ביותר ו-0 הוא הפחות טהור. ככל שהציון גבוה יותר, כך הוא יקר יותר.

מחירו של יהלום תלוי בחיתוך, בניקיון, במשקלו, בצבעו ובצורתו.

יהלומים הם יקרים, אבל לא יקרים כמו שאתה חושב. ישנם סוגים רבים ושונים של יהלומים בעלי איכויות ומחירים שונים.

יהלומים מגיעים במגוון צבעים, צורות וגדלים. הצורה הידועה ביותר היא היהלום העגול, אשר נחתך בדרך כלל כדי למקסם את הברק והניצוץ שלו. צורות אחרות כוללות אגס, אליפסה, בצורת לב (מועדפת ליום האהבה), מרקיזה (מועדפת לטבעות אירוסין), כרית (מועדפת לתליוני סוליטר), חיתוך אמרלד (מועדף לעגילים), בצורת אגס או גזרת אשר. (בחירה פופולרית נוספת לטבעות אירוסין).

מחיר היהלום נקבע לפי דרגת הצבע שלו, דרגת הניקיון, משקל הקראט (גודל היהלום) ודרגת החיתוך שלו.

איך יודעים מהו שווי יהלום?

יהלומים היו סמל למעמד ועושר במשך מאות שנים. מהיוונים העתיקים ועד ימינו, אנשים נמשכו ליהלומים.

יהלומים הם החבר הכי טוב של ילדה, כפי שאמרה פעם מרילין מונרו. אבל איך תדעו אם היהלום שאתם מסתכלים עליו שווה את המחיר שלו? ישנם גורמים רבים אשר נכנסים לקביעת ערכו של יהלום, מחיתוך לניקיון ועד למשקל קראט.

ערכו של יהלום נקבע על ידי ארבעה גורמים: חיתוך, צבע, ניקיון ומשקל קראט.

יהלומים הם אחת מאבני החן היקרות ביותר על פני כדור הארץ. הם נכרו במשך מאות שנים ותמיד נחשבו כסמל של עושר ואהבה. ערכו של יהלום נקבע על ידי ארבעה גורמים – חיתוך, צבע, ניקיון ומשקל קראט.

יהלומים הם אחד מפריטי התכשיטים הפופולריים ביותר עבור גברים ונשים כאחד. הם נחשבים כסמל של אהבה ומחויבות. אבל, האם אתה יודע איך לגלות את ערכו של יהלום? ישנם מספר גורמים שקובעים את מחיר היהלומים כמו צבע, ניקיון, חיתוך, משקל קראט וכו'.

ערכו של יהלום נקבע לפי משקל הקראט שלו. קראט הוא 1/5 גרם. ככל שמשקל הקרט גבוה יותר, כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר. הבהירות גם משחקת תפקיד חשוב בקביעת ערכם של יהלומים מכיוון שהיא מחליטה עד כמה האבן ברורה או עכורה.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן