נסיעה באמצעות כלים ממונעים בכבישי תל אביב

כלים ממונעים

מי שרוכב על כלים ממונעים בכבישי תל אביב מודע לחוסר הנוחות הרבה עבור הרוכבים הללו. כלי תחבורה אלו הם קטנים יותר מהרכבים, אך גדולים יותר מאופניים רגילים ולכן אף אחת מהקטגוריות הללו אינן נכונות עבורם. כאשר ההיקף של הכלים הללו היה מינורי, הרוכבים רכבו על המדרכות ובשבילים בפארקים. נוצר נמצב אקוטי שבו כלי התחבורה הללו כמו אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים על סוגיהם הרבים הוו סכנה משמעותית להולכי הרגל, לאור תאונות רבות שהתרחשו שגרמו לפציעות רבות ואף למקרי מוות. זו הסיבה שהיה צורך דחוף למנוע את הימצאותם של הרוכבים הללו על המדרכות.

לכן נחקק חוק חדש שעל פיו חל איסור על כלים ממונעים לנוע על המדרכות והם החלו לנוע בכבישים בלבד. לאורך שנים הם נעו בכבישים תוך סיכון עצום שלהם כיוון שהם נוסעים על אופניים חשמליים או על קורקינט חשמלי במקביל לרכבים קטנים, רכבים גדולים ואף אוטובוסים ומשאיות. דבר זה יצר מצבים קשים של כמעט תאונות בכל שעות היום ובטח בשעות החשיכה, גרם להרבה תאונות דרכים, פציעות קשות וגם אבדות בנפש. 

פתרון לבעיית כלים ממונעים 

בתל אביב ובערים מרכזיות נוספות הבינו שהם חייבים להיות יצירתיים ולחפש פתרונות ייעודיים לנישה זו בלבד, כדי שרוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים לא יפריעו מצד אחד להולכי הרגל ומצד שני לרכבים הגדולים שנעים בכבישים העירוניים.

נתיבי תחבורה ייעודיים 

הפתרון שהוצע לכך הוא סלילה של נתיבי נסיעה ייעודיים לרכבים הללו לצד נתיבי הנסיעה של הרכבים ומהצד השני של המדרכות. לצורך כך הורחבו כבישים במקומות שהדבר היה אפשרי. במקומות צרים יותר וויתרו על חלק מהמדרכה לטובת סלילת כביש צר זה וכך להולכי הרגל נותר מספיק מקום ללכת באופן בטוח והצליחו לתחום גם דרך עבור כלים ממונעים.

היערכות לנסיעה במסלולים החדשים 

כדי לצמצם לאפס את האפשרויות של התנגשות בין כלי הרכב שנעים בדרכים, בין הולכי הרגל ובין כלים ממונעים, הותקנו עבור כל קטגוריה רמזורים משלהם. התנועה של אף אחת מהקטגוריות אינה מתרחשת יחד עם קטגוריה אחרת וכך הסבירות להתנגשות מצטמצמת, גם בשבילים וגם בצמתים שבהם הרוכבים על רכבים ממונעים מעוניינים לפנות ימינה או שמאלה.

מבחינתם של כל שלושת הקטגוריות מדובר בחיים שקטים ונינוחים הרבה יותר, כל אחד מהסקטורים הללו נוהג בחופשיות ואינו חושש כל הזמן מהימצאותם של הרוכבים בסמוך אליהם, תוך סכנת נפשות. 

התשתיות הללו הוקמו בשנים האחרונות והן יצרו מהפך חיובי בכל המקומות המרכזיים בעיר שבהם יש עומס משמעותי של רוכבי קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים. 

ערים נוספות בישראל שהבינו כי מדובר במודל מוצלח, חושבות ליישם תהליך זהה או דומה, כדי להגן על תושבי העיר ואורחיה אשר נתקלים בכל מקום שבו הם נמצאים ברוכבים שמחפשים את הדרך הבטוחה ביותר עבורם. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן