מתכונים לחורף חם

החורף הגיע ואיתו מזג האוויר החורפי, הסוער והגשום. כל אדם יודע שאין דבר נעים ומנחם יותר מלחזור לבית שבו מחכה לו אוכל חם. ניתן למצוא כיום לא מעט מתכונים טובים למרקים אשר ניתן לבשל בחורף לכל בני המשפחה, אך גם אפשר להנות מקדירות חמות וטעימות ועוד. אם מתחשק לכם לבשל אוכל חם ואינכם יודעים במה לבחור, הנה כמה מתכונים שיעשו לכם את החורף חמים ונעים.

מתכונים טובים ומחממים לימים סוערים וגשומים

כשקר בחוץ, אין כמו בית חם ונעים. הקפידו לחמם את ביתכם כראוי, חממו מים למקלחת חמה ונעימה ובשלו לכם אוכל חם וטעים:

קדירת בשר

אם בא לכם להנות מאוכל חם, טעים ומשביע, קדירת בשר היא האוכל האידיאלי עבורכם. בכדי לבשל קדירת בשר עליכם לרכוש 5 קילו בשר בקר בגודל בינוני שחותך לקוביות, הנתחים המתאימים לקדרה יהיו נתחים במספר 4,6,8,9. את הבשר יש לצפות עם רבע כוס קמח וקורנפלור, שליש כפית מלח וקמצוץ פלפל שחור. מלבד הבשר יש צורך מ2 בצלים חתוכים גס, 7 שיני שום קלופות לפרוסות, 4 גזרים קלופים חתוכים ל3, 5 תפוחי אדמה שלמים קלופים, 1 קולרבי גדול חתוך ל4, 3 כוסות גרגירי חומוס משקית קפואה, 5 כוסות של מים רותחים.

התיבול לקדירה המדוברת צריך להיות 4 כפות גדושות בסילאן, 3 שיני שום כתושות, כפית פטרוזיליה מיובשת, 2 כפיות מלאות במלח ורבע כפית של פלפל שחור.

אופן ההכנה: מחממים סיר גדול עם 2 כפות שמן ומטגנים את קוביות הבשר במשך דקה וחצי מכל צד, לאחר מכן מעבירים את הבשר לצלחת, מנגבים את הסיר משאריות נוזלים ומחממים בו 2 כפות שמן. מוסיפים בצל ומטגנים תוך ערבוב במשך כדקה. מוסיפים גזר, תפוח אדמה, קולרבי וגרגירי חומוס ומבשלים תוך ערבוב במשך 2 דקות. מוסיפים את קוביות הבשר ומתבלים בסיליאן, שום כתוש, פטרוזיליה מיובשת, מלח ופלפל שחור, מוזגים מים רותחים עד לכיסוי כמעט מלא של החומרים ומביאים לרתיחה על אש גבוהה. לאחר מכן מנמיכים לאש בינונית ומבשלים כ3 שעות עד שהבשר מתרכך.

מרק עדשים

אחד מהמרקים הטעימים ביותר המאפיינים את עונת החורף הוא מרק עדשים. בכדי להכין מרק עדשים טוב יש צורך בבצל 1 בינוני קצוץ, גזר גדול מגורד גס, 4 שיני שום קצוצות, 2 גבעולי סלרי קצוצים ושלושה רבעים של כוס עדשים אדומות וכן כמות זהה של עדשים אדומות מסוננות ושטופות.

יש להכניס את כל המרכיבים לסיר עם 8 כוסות מים רותחים, לתבל באמצעות חצי כפית כמון, חצי כפית מלח, רבע כפית כורכום ופלפל שחור לפי הטעם. יש להביא לרתיחה על אש גבוהה ולאחר מכן להנמיך לאש בינונית- נמוכה, לכסות את הסיר ולבשל במשך כשעה עד שהעדשים מתרככות.

דייסת שיבולת שועל

אם בא לכם להתפנק בדייסה חלבית, חמה, עשירה ומפנקת, אין כמו דייסת שיבולת שועל

לדייסה המדוברת יש להשתמש בכוס חלב, כף סוכר, 3 או 4 כפות גדושות של שיבולת שועל או קוואקר.

את כל החומרים מחממים בסיר קטן תוך כדי ערבוב עד שהחלב מתחיל לבעבע. לאחר מכן מנמיכים את הלהבה ומבשלים הכל תוך כדי ערבוב במשך 2 עד 3 דקות עד להסמכה הרצויה. אפשר לפזר מעל הדייסה אבקת קינמון, דבש, צימוקים, בננות ועוד. 

אם אתם מעוניינים להכין דייסת קורנפלור ניתן להמיר את שיבולת השוער ב1 עד 2 כפיות קורנפלור. אם אתם מעוניינים להכין דייסת סולת ניתן להמיר את שיבולת השוער ב2-3 כפות סולת.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן