עיר הבירה של מונטנגרו (פודגוריצה)

כשחושבים על מדינה, יש הרבה דברים שעולים בראש. אבל אחד הדברים הראשונים שאנשים בדרך כלל יודעים הוא עיר הבירה. לכן חשבנו שזה יהיה רעיון טוב לספר לכם הכל על מונטנגרו ועל עיר הבירה שלה – פודגוריצה.

פודגוריצה היא לא רק הבירה הלאומית, אלא היא גם העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר במונטנגרו, עם אוכלוסייה של כ-240,000 תושבים. ההיסטוריה מאחורי פודגוריצה חוזרת אחורה לפני למעלה מ-2,500 שנה כאשר היא נקראה "טיטוגרד".

העיר עצמה מחולקת לשני חלקים: נובי בוגרד עילית ונובי ביוגרד התחתון. נובי Beograd העליון יש פרברים כגון Cetinje ו Mojkovac אשר

מונטנגרו היא מדינה קטנה השוכנת על חוף הים האדריאטי. יש בה אוכלוסייה של 650,000 תושבי קבע ומיליון תיירים במהלך עונת החגים.

עיר הבירה של מונטנגרו היא פודגוריצה

מונטנגרו היא מדינה מעניינת עם יופי טבעי מדהים ומורשת תרבותית עשירה.

מונטנגרו היא מדינה בבלקן עם שפע של יופי טבעי ואתרים היסטוריים מעניינים. מאמר זה יספק טיפים לתיירים על מה לעשות במונטנגרו.

מאמר זה עוסק במה לעשות בעת ביקור במונטנגרו עבור תייר.

העיר ממוקמת על חוף הים האדריאטי ומתגאה במפרץ מרהיב.

ההיסטוריה של מונטנגרו לא רק כובשת, אלא גם מתעלמים ממנה לעתים קרובות. בירת מונטנגרו, פודגוריצה, מציעה מגוון אתרים היסטוריים לתיירים לבקר בהם, כולל המרכז ההיסטורי, כנסיות רבות, מוזיאונים ומבצרים.

פודגוריצה הוזכרה לראשונה בשנת 1044. היא שימשה כבירה במשך רוב ההיסטוריה של יוגוסלביה עד שהפכה מונטנגרו למדינה עצמאית ב-2006.

אם אתם מחפשים לנסוע למונטנגרו, יש הרבה דברים שתוכלו לעשות בזמן ביקור בפודגוריצה. יש בו שפע של חופים ובחלקם חול שחור שנראה כמו שלג מה שהופך אותו מושלם למי שמעוניין בחוויות ייחודיות. יש

בירת מונטנגרו היא פודגוריצה. זוהי גם העיר הגדולה ביותר במדינה. מכיוון שזו העיר היחידה עם למעלה מ-100,000 אזרחים, אין ערים אחרות במונטנגרו.

פודגוריצה היא מקום מדהים למטייל לבקר בו כי יש לה כל כך הרבה דברים להציע. יש שפע של מבנים ואתרים היסטוריים ברחבי העיר, כמו גם יופי טבעי בשל קרבתה להרים ולים.

בירת מונטנגרו היא פודגוריצה ויש בה הרבה מלונות. למונטנגרו היסטוריה עשירה ונופי טבע יפהפיים.

פודגוריצה היא עיר הבירה של מונטנגרו. היא נוסדה במקור בשם Tivat, אך שמה שונה ל-Podgorica לאחר מלחמת העולם השנייה. פירוש השם 'פודגוריצה' בסרבית הוא "מתחת לגבעות", המתייחס למקום בו הוא ממוקם מתחת לרכס גבעות גוסיניה. פודגוריצה תמיד הייתה תחנת מסחר חשובה לאנשים החיים באזור זה, בשל היתרונות הטבעיים שלה להיות מוקפת באדמה פורייה ובנתיבי מסחר ימיים המובילים לנמלים גדולים יותר בחוף הים האדריאטי.

לאחר מלחמת העולם הראשונה סופחה ממלכת מונטנגרו לממלכת סרביה, שהפכה לחלק מממלכת יוגוסלביה. מונטנגרו הייתה מאוחר יותר חלק מגלגולים שונים של יוגוסלביה אך החזירה את עצמאותה המלאה כפדרציה של סרביה ומונטנגרו ביוני 2006. כאשר סרביה הייתה רפובליקה סוציאליסטית, מונטנגרו הפכה לאומה ופודגוריצה לבירתה.

Cetinje הייתה הבירה הראשונה של מונטנגרו ועצמאותה הוכרה בשנת 1878

לאחר מלחמת העולם השנייה, הרפובליקה הסוציאליסטית של סרביה ייסדה עיירה על שם בירתה. העיר כונתה פודגוריצה עד 1946, אז הפכה לבירת הרפובליקה המונטנגרית של טיטוגרד לכבודו של יוסיפ ברוז טיטו.

צ'טינז'ה הייתה בירת מונטנגרו במשך כמעט מאה שנה לפני שפודגוריצה הוכרזה כבירה בתום מלחמת העולם השנייה ב-1944. עם ההכרה בעצמאותה של מונטנגרו על ידי קונגרס ברלין ב-1878, הפכה צ'טינייז ל-Cetinjes. הבירה הרשמית של המדינה.

מונטנגרו הייתה חלק מיוגוסלביה במשך רוב המאה ה-20 וחלק מהאיחוד הפדרציה של סרביה ומונטנגרו משנת 2003 עד 2006

השם המונטנגרי (בונציה ובאיטלקית: Crna Gora) מתייחס להר השחור, רמז ל הר לובצ'ן (1749 מ'), המרכז ההיסטורי שלו בים האדריאטי ומבצרו במהלך מאות שנים של לחימה נגד הטורקים.

בשנת 1392

חלקים רבים משטח מונטנגרו היו בשליטת הרפובליקה של ונציה, כולל העיירה בודווה, שנודעה אז כבודואה. זיטה הייתה מדינה עצמאית שכללה חלקים ממונטנגרו של היום ושל אלבניה של היום. בשנת 1910 הפכה מונטנגרו לממלכה וכתוצאה ממלחמות הבלקן 1912-2013 בשקודר הוקם גבול משותף עם סרביה, אשר הוענק מאוחר יותר לאלבניה וכיום בירת המדינה, פודגוריצה, שוכנת על הגבול הישן בין אלבניה. ויוגוסלביה.

הזטה בנאט הגדול ביותר בממלכת יוגוסלביה, שהגיע עד לנהר נרטבה, היה אחד מתשע הבאנובינה שיצרו את יוגוסלביה, והורכב ממונטנגרו, חלקים מסרביה, קרואטיה ובוסניה.

מעמדה העתידי של הרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה כמדינה מבוזרת תחת השם סרביה-מונטנגרו-סרביה הוכרע במשאל עם על עצמאות מונטנגרו ב-21 במאי 2006.

לאחר משאל עם נחמד זמן בקוטור המקסים בחוף מונטנגרו ועצירה קצרה בבירת המלוכה העתיקה Cetinje

זה הזמן לחקור את פודגוריצה, בירת מונטנגרו. יש כל כך הרבה מילים על הטבע, המראות והפלאים של המדינה, בין אם ערי חוף או הרים ופארקים לאומיים, אבל לא הקדשנו את הזמן להקדיש תשומת לב ראויה לבירת מונטנגרו, פודגוריצה.

הדבר המעניין בבירת מונטנגרו הוא שפודגוריצה היא לא הבירה היחידה של המדינה, השנייה היא הבירה העתיקה של Cetinje, אבל תלמדו עליה עוד ככל שתקראו. זוהי גם הבירה הצעירה ביותר של המדינה הקטנה מונטנגרו, שהייתה שייכת ליוגוסלביה.

פודגוריצה

היא בירת מונטנגרו, היא בירת מונטנגרו והיא גם בירת עיר גדולה, עיר ששינתה את שמה חמש פעמים במהלך ההיסטוריה. היא ידועה גם כעיר ההרים, השוכנת בהצטלבות של חמישה נהרות והיא הבירה הצעירה ביותר באירופה. בירת מונטנגרו מונה יותר ממאה וחמישים אלף תושבים והיא ממוקמת על הגבעה גוריצה.

העיר

היא לא העיר המרגשת ביותר של מונטנגרו, אבל היא ללא ספק המקום הטוב ביותר במדינה לקניות וחיי יומיום, עם שפע של ברים ופאבים הנותנים שירות לעובדי ממשלה, אנשי עסקים וסטודנטים מאוניברסיטאות מקומיות. למרות שפודגוריצה, בירת מונטנגרו, היא העיר הגדולה ביותר של מונטנגרו והלב הכלכלי של המדינה, היא לא ידועה בהיותה עיר מעניינת לתיירים. למונטנגרו יש בירה מנהלית בפודגוריצ'אס, כמו גם המרכז התרבותי שלה, הבירה ההיסטורית והעיר העתיקה של צ'טיניה.

Cetinje ממוקמת על הכביש הראשי של פודגוריצה והיא גם קרובה לבודווה

מה שהופך אותה למקושרת היטב לפנים מונטנגרו ולאזורי החוף. באוטובוס ניתן לנסוע בין כל ערי מונטנגרו, המדינה והסביבה. רכבות פועלות בשני הכיוונים מדרום המדינה לעיר בר ומצפון לגבול עם סרביה, ומחברות את בירת פודגוריצה עם ניקיץ', העיר השנייה בגודלה במדינה.

שתי הערים ממוקמות בעמקים רחבים עם הרים במרחק

שמעולם לא הייתה מדינה הררית במונטנגרו. הלב הישן של מונטנגרו בדרום מערב הוא אזור הקארסט עם גבעות יבשות ואזורים מעובדים (למשל Cetinje) בעמק זיטה. בניגוד לחלקים הטובים יותר של המדינה, פודגוריצה ממוקמת באזור שטוח יחסית במישור הצפוני של זטה למעט הגבעות השולטות בעיר, אחת מהן היא גבעת גוריצה שממנה לוקחת העיר את שמה.

אגם סקוטארי (נקרא גם סקדרסקו יזרו במונטנגרו) הוא האגם הגדול ביותר במדינה, הממוקם על החוף ומשתרע עד לגבול הבינלאומי עם צפון אלבניה.

במונטנגרו

מדינה בדרום מזרח אירופה, יש למעלה מ-620,000 תושבים, מה שהופך אותה לאחת המדינות המאוכלסות ביותר באירופה. מונטנגרו היא אחת המדינות הבודדות בעולם עם יותר מבירה אחת. בירת מונטנגרו היא העיר הגדולה ביותר במדינה, בה מתגוררים כשליש מאזרחיה.

לא ניתן להשוות את פודגוריצה לערים ההיסטוריות והיפות של האזור כמו דוברובניק, קוטור ובודווה, כולל ערים בלקניות אחרות כמו בלגרד וזאגרב.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן