איך להתכונן לטיול בטנזניה?

רוצים לגלות את נפלאותיה של אפריקה? טנזניה מהווה יעד מדהים לטיולים הרפתקניים עם אטרקציות בכל הסגנונות האפשריים.
חיות הבר הנודדות, הר קילימנג'רו המרשים, מפגש מרתק עם שבט המסאי, שמורות טבע מרהיבות. מוזמנים לצאת למסע ספארי מלהיב בעקבות חמשת הגדולים או לטפס על ההר, לצבור חוויות אנתרופולוגיות וליהנות מכל רגע.
אפריקה משלהבת בייחודיות שלה ורבים בוחרים לנסוע לטיול ליבשת הגדולה ובמיוחד לטנזניה האטרקטיבית להפליא בהרכב משפחתי, זוגי, עם חברים, בטיול מאורגן שתפור עד הפרט האחרון. הבחירה בטנזניה מבטיחה לכם חופשה מעניינת ומרגשת, אך כדאי להתארגן מראש ולברר על כל מה שנדרש מכם לפני שרכשתם כרטיסי טיסה, הזמנתם רכב ומקומות לינה או פניתם למישהו מקצועי שחי ונושם את היבשת ויסדר לכם טיול בהתאמה אישית.
לפניכם סקירה של כל מה שחשוב לדעת בתכנון טיול לטנזניה באפריקה מההיבט הבריאותי ועד ליווי במהלך הטיול עצמו.      

מתי לנסוע לטנזניה?
נתחיל בטיימינג עצמו. טנזניה נהדרת כל ימות השנה, אבל אם אתם מתכוונים לטפס על הר או מחפשים תנאי מזג אוויר אידיאליים, למשל בין יוני לספטמבר עת יבש במדינה אך עשוי להיות קר.
כדאי גם להתייחס לעונת הנדידה לרוב במרץ או בחודשים יולי לספטמבר ויש להתייעץ עם מי שמכירים היטב את המקום והנדידה וידעו לפי תנאי מזג האוויר לצפות מתי היא תתרחש. 

לא נכנסים בלי ויזה מתאימה
לפני טיול בטנזניה כדאי לוודא שיש בידיכם את כל מה שדרוש לכניסה למדינה ולטיול מוצלח. נדרשת ויזה לטנזניה שהינה אשרה אלקטרונית שנשלחת לדואר האלקטרוני והיא תקפה למשך שלושה חודשים למטרת תיירות.
יש להיכנס לאתר הרשמי של ביקורת הגבולות בטנזניה ומלא את הפרטים וכן לשלם עבור הבקשה כאשר נכון לכתיבת שורות אלה העלות היא 50 דולר. מלבד מילוי הטופס יש להגיש מסמכים כגון צילום הדרכון (שתוקפו לחצי שנה לפחות ממועד הטיול) והצהרה מהי מטרת הטיול שלכם ליעד.
לאחר קבלת האשרה יש לשמור אותה ולהדפיס או להציג בביקורת הגבולות למדינה.

מהם החיסונים הנדרשים כתנאי כניסה למדינה?
מבחינת חיסונים – יש להתחסן לפני ההגעה ליעד כאשר יש לברר מהם החיסונים הנדרשים.
נכון לכתיבת שורות אלה כל מטייל נדרש להציג חיסון נגד קדחת צהובה ודלקת הכבד ובמקרים רבים ההמלצה תכלול גם חיסון נגד טיפוס וכן חיסונים שגרתיים שרבים כבר קיבלו בילדותם או בעבר כמו נגד טטנוס ושעלת, פוליו, חצבת-חזרת-אדמת.
יש לקחת בחשבון שבחלק מהמקומות בטנזניה ייתכן סיכון לחלות במלריה ולכן, מומלץ לקבל מרשם מקדים לכדורים נגד מלריה.
רצוי לברר תוך כמה זמן אתם נחשבים מחוסנים. למשל, בכל הנוגע לחיסון נגד קדחת צהובה יש לבצע את החיסון לפחות כעשרה ימים לפני הכניסה למדינה. בתקופת הקורונה מומלץ לבחון מהי המדיניות של המדינה בנוגע לחיסונים ו/או בדיקות. כרגע המצב הוא שיש להציג בדיקת קורונה שלילית עד כ-72 שעות לפני הכניסה ליעד אך כאמור, המצב דינאמי וכדאי לברר הכל סמוך למועד הטיסה. 
חשוב להתאים את הלבוש לפי מזג האוויר והתקופה בה בכוונתכם לבקר בטנזניה וכדאי להתלבש בשכבות כך שתוכלו "לקלף" שכבות או לעטות אותן לפי מזג האוויר ומומלץ להשתמש תמיד במשחה לדחיית יתושים בכל יציאה החוצה.

התועלות של ארגון מקדים וליווי בטיול
השפה המקומית בטנזניה היא סוואהילית ולכן, כדי להתמצא טוב יותר כדאי לשכור שירותי מתורגמן או מדריך שיודע לתקשר היטב עם המקומיים. בנוסף, חברה שתוכל לארגן לכם טיול לפי בקשתכם מבחינת מועדים, תקציב, אופציות ללינה וכן העברות וכניסה נוחה לשמורות כולל ניווט בשטח שיכול להיות לעיתים מאתגר בשל תנאי השטח המשתנים במדינה ועל אחת כמה וכמה אם אתם מתעתדים לטפס על ההר או לצאת לפעילות אקסטרים. 


זנזיבר למטיילים

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן