מי זה איש השלג?

יש מעט עבודת בילוש, ופסבנדר וחול לא פוצחים את המקרה על ידי פשוט לשבת לאחור ולהשאיר את הרוצח מאחור, אבל יותר מכל איש השלג הוא מותחן נורדי שימושי, מגניב, אטמוספרי.

איש השלג לועג למבקרים שלעגים למה שהם רואים כסרטים המפוזרים, לסיפורי סיפור בלתי מובנים וחוסר כיוון לשחקנים הראשיים. אלפרדסון עשה סרט נורא, ולמרות שהוא לא נורא, הוא נופל בהרבה ממה שמספקים מותחנים גדולים בתקציב גדול.

מיהו איש השלג

הוא מותחן נורווגי על רוצח סדרתי מרושע המכונה "איש השלג" המבצע את פשעיו בסופות שלג, הורג את קורבנותיו ומשאיר רמזים בדמות אנשי שלג גרוטסקיים לרשויות. הסרט המפחיד ביותר שאני מצפה לראות בשנת 2017 הוא הסרט שביים תומס אלפרדסון (הכנס את האדם הנכון, חייל החייטות מרגל), מיהו איש השלג הוא השנה בה יוצג סרט אמוג'י. המבוסס על הרומן בעל אותו שם, מיהו איש השלג עוקב אחר הבלש הנורווגי הארי הול במסעו אחר רוצח סדרתי מופרך שמשתמש באיש שלג כדי לחשוף את קורבנותיו.

איש השלג

מותחן על מייקל פסבנדר-לעג כמתח-הוא מותחן על בלש (הארי הולס) בחיפוש אחר רוצח סדרתי שאוהב לפרק את קורבנותיו כדי לבנות אנשי שלג. הבמאי תומאס אלפרדסון הודה כי אין לו מספיק זמן לצלם את התסריט כולו, וכשהתחלנו לערוך הבנו שהרבה חסר, מה שמסביר מדוע למעשה אי אפשר לעקוב אחר הסיפור הסבוך בסופו של דבר ולמה הסיבות של הארי מניעים מסצנה לסצנה הם תעלומה אטומה. אין ספק שהארי הוא שק עצוב להחריד שמסיחה את דעתו מחקירת הרציחות, אבל כשכל זה נאמר ונעשה, איש השלג אומר שהוא נורא בלהיות בקשר עם חברתו לשעבר ראקל (שרלוט גיינסבורג), שאוהבת אותו כי היא יוצאת עם רופא יציב בשם מתיאס (ג'ונאס קרלסון), שהוא אב נורא לבנם אולג (מייקל ייטס) בעוד שבנו הביולוגי בפועל אינו.

ליהוק קילמר

סמל לסרט, עוצר נשימה וכך גם השחקנים המורחבים בכיכובם של טובי ג'ונס, סימונס, גיינסבורג, אן ריד ושחקן Line Of Duty אדריאן דונבר שכולם מופיעים ונשמעים כמו הייסטינגס וליין אבל יש לי אין מושג אמיתי מי הם. פרט לקאסט, לערכי ההפקה אין כל קשר לעדינות, הנוף הנורבגי נראה מגניב אך מינימליסטי, והסיפור מתגלגל כמו גשר רעוע של דיאלוג מגושם והצגה שטוחה. הסרט מכיל כמה סצינות בודדות ומדהימות שאינן תורמות דבר לעלילת הסרט בכללותו.

היצירתיות של אויב הרוצח הסדרתי שלו

שמתברר שהוא קרוב יותר ממה שהארי הבין, מערערת את גורם האימה של הסרט לא פחות מכל דבר אחר. הסרט מטריד במובן זה שסרטי אימה הופכים לעתים קרובות אובייקטים רגילים כמו אנשי שלג לאובייקטים של אימה. אם מתן פריסון אמור לספק את אותו פריסון, זאת העובדה כי הרוצח הסדרתי בסרטים יודע הרבה על הארי וכי הוא בנה איש שלג לזירת הפשע, למרות שהוא נראה נורא דומה לזה בסצנת הפתיחה.

זהו רוצח סדרתי אמיתי בכלל שהופך את קורבנותיו לאנשי שלג, אך רוצח איש השלג הוא לא מה שעושה את העלילה החדשה כל כך מטרידה. ורוב הרוצח נעדר, בעוד אנשי השלג משוטטים במעקף ארוך, מפותל ומבלבל.

איש השלג עוקב אחרי המפקח הארי הולס בחיפוש אחר רוצח סדרתי שבונה אנשי שלג בזירות הפשע שלו

מייקל פאסבנדר, רבקה פרגוסון, שרלוט גיינסבורג, ואל קילמר וג'יי קיי סימונס. בלש אלכוהוליסט בשם המפקח הארי הול הוא גיבור סדרת הפשע של ג'ו נסבו. החלק השביעי של איש השלג מהווה את בסיס הספר. הספרים הם חלק מסדרת Nesba S. Harry Hole (מבוטא luh) סדרת רומנים שבהם הבלש הגיבור הארי הול חוקר פשעים שונים בסרט ששיחק מייקל פאסבנדר.

מיהו איש השלג

הוא מותחן פסיכולוגי מאת תומאס אלפרדסון בשנת 2017, שנכתב על ידי חוסיין אמיני, פיטר סטראוגן וסורן סווייסטרופ. זהו מותחן פשע ופחד פסיכולוגי עם מייקל פסבנדר, רבקה פרגוסון, שרלוט גיינסבורג, ג'ונאס קרלסון ואל קילמר. בעוד הארי הול, כיתת עילית בפיקודו של הבלש FASSBENDER, חוקרת את היעלמותו של קורבן בשלג הראשון של החורף, הוא דואג שרוצח סדרתי חמקמק המכונה איש השלג עדיין פעיל.

הארי הול (פסבנדר) מקשר בין תיקים בני עשרות שנים לבין מקרים חדשים אכזריים בעזרת גיוס מבריק (פרגוסון) ומקווה להערים על רוצח סדרתי חמקמק שכונה "איש השלג" לפני השלג הבא

זהו אחד הסרטים שבהם אתה תוהה על מי ניתן לסמוך וקופץ ממקום למקום עד שאתה מבין שהרוצח צדק.

מסיבות לא ידועות ובלתי נתפסות

הצוות שעומד מאחורי איש השלג החליט לבטא את הארי הול כ"חור "על המסך המתחרז עם הנשמה ונשמע כמו שם בדוי לכוכב קולנוע מבוגר בעל חוש הומור ייחודי ואנטי -הטיה בשעווה. הסרט מעובד מאחד מכמה רומנים בסדרת הארי הול של ג'ו נסבו, אשר מבוטאת בנורווגית כ"הול "אך לא בסרט זה מכיוון ששמו של השחקן הבריטי נועד לגרום לדוברי אנגלית לצלם כפולות.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן