איך ניתן לעצב אתרים באופן עצמאי?

עיצוב האתר משפיע על הנוכחות שלו, הדרך בה המשתמשים תופסים את האתר וההצלחה שלו ברשת.
אם בעבר עיצוב אתר היה נחשב לפרויקט מורכב ויקר מאוד, הרי שכיום המצב שונה ויותר מתמיד קל וידידותי לעצב אתרי אינטרנט. זאת בעיקר הודות לפלטפורמות בקוד פתוח המציעות תבניות ותוספים וממשק נוח לבחירת פלטת גוונים, שינויי גודל וסגנון של גופן, הוספת תמונות וקטעי וידאו ועוד. מעוניינים להקים אתר ולעצב אותו בעצמכם? לפניכם מספר טיפים כיצד לעשות זאת בדרך הטובה ביותר.

עקרונות מנחים בעיצוב אתרים
לפני שהתחלתם במשימה, כדאי להבין את הכללים הבולטים בעיצוב אתר כמו התאמתו לקהל היעד ולזהות המיתוגית שלכם.
מומלץ שהאתר ימשיך את הקו הסגנוני השלט בעסק שלכם בין אם נגזרת של הגוונים והאלמנטים המופיעים בלוגו שלכם או בספר המותג, סקלת גוונים שנוחה לעין המתבוננת וכן התאמה למה שתרצו לשדר לקהל היעד ולמסרים השיווקיים שבכוונתכם להעביר באתר.
ישנם עיצובים שמתאימים יותר לאתרי תדמית בעוד אחרים לאתרי תוכן או אתרי מסחר וכדאי לבחון מהם העיצובים האולטימטיביים לפי מטרת האתר ואופיו של העסק.
חשבו גם על מבנה האתר – דף הבית (הראשי), קטגוריות, תתי קטגוריות, צור קשר, אודות וכן על עיצוב רספונסיבי שיתאים גם לגלישה באתר שלכם מהמובייל.

בחרו את הפלטפורמה הנכונה
קיימות פלטפורמות רבות וטובות לבניית אתרים, אך אין ספק שאחת הפופולאריות מבינן היא פלטפורמת wordpress החינמית אותה ניתן לשדרג בתוספים שונים – חלקם בתשלום. לפלטפורמה מערכת ניהול תוכן פרקטית מאוד שניתנת להרחבה והפלטפורמה גם מתאימה למגוון סוגים של פרויקטים מאתרי סחר ועד אתרי קורסים לימודיים.
בנוסף יש לה קהילה גדולה תומכת עמה ניתן להתייעץ תוך כדי עבודה וחידוש האתר והתאמתו האישית לצרכים.
עיצוב אתר בוורדפרס הוא פשוט כשיש אפשרות לעדכן אותו בהתאם לתבניות חינמיות או בתשלום ולבחור את האלמנטים המועדפים חלקם בשיטת "גרור ושחרר" למקומות המבוקשים כמו גם מבחר של פונטים תומכים בעברית וערכות צבעים שניתנות לשינוי בהקלקה מהירה.
ישנן ערכות נושא רבות שיכולות להתאים לאתר מערכות לבלוגים דרך ערכות לפי תחומי פעילות כמו עסקים, רפואה, הייטק, פיננסים, ייעוץ וכדומה ולכל ערכה יש מגוון אלמנטים שמגיעים עמה ואפשר לשלוט בהם בגמישות מרבית.

אלמנטור – העורך הוויזואלי המוביל

בשנים האחרונות מלאכת עיצוב אתרי וורדפרס הפכה אפילו ליצירתית ופשוטה יותר הודות לעורך הוויזואלי האהוב והמוערך – אלמנטור. תוסף שמאפשר לעצב דפים דינאמיים באתר ושלוט בכל האלמנטים העיצוביים באמצעות פלטפורמה אחת שמרכזת הכל. 
לא חייבים ידע טכנולוגי או עיצובי על מנת להפעיל את האלמנטור וליצור אתרי אינטרנט יפים, כיוון שהעורך כה גמיש וידידותי שהוא פשוט מלווה אתכם בתהליך ההתקדמות.
העורך מוצע בגרסה חינמית ומסלולים למנויים בתשלום, תלוי בתכונות ובמאפיינים שאתם רוצים וזקוקים או בסוג התבנית והווידג'טים – כל אחד וצרכיו. בכל מקרה, מדובר בעלות משתלמת בעוד ביחס לתמורה.
העבודה עם אלמנטור פשוטה – ראשית עליכם להירשם, אפשר להתנסות חינם או לבחור תוכנית שמתאימה לכם ולאחר מכן, מחברים את התוסף לאתר (חובה שיהיה אתר וורדפרס פעיל לצורך כך) ומורידים אותו על מנת להתחיל בעבודת העיצוב.
באמצעות התוסף אפשר ליצור מבנה באמצעות עורך העיצוב כולל טכניקות אופטימיזציה והתאמת האתר למובייל. 

לסיכום – החליטו אם אתם בנויים לעיצוב עצמאי של האתר או מעדיפים לפנות לחברת מיתוג או מעצבים גרפיים מקצועיים, שיוכלו לעצב עבורכם את האתר האולטימטיבי.
בכל מקרה, זכרו שחשוב להשקיע בעיצוב שיעבוד גם מבחינה פסיכולוגית וגם פונקציונאלית ויציג את העסק שלכם באור החיובי ויניע לפעולה. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן