כך יראו אירועים בחורף הקרוב: הגבלות קורונה חדשות בעקבות זן האומיקרון

זירת האירועים בכוננות: זן האומיקרון אחד הווריאנטים של הקורונה יוצר תהפוכות דרמטיות בעולם. החשש הטבעי הוא מפני התפשטותו, הידבקות והעלאת התחלואה. זו הסיבה שיש מגבלות שונות והחמרת הנהלים והפיקוח כל עוד הסכנה נמצאת באוויר…
דרך לצמצם הידבקות היא דרך צמצום במגע פיזי ולכן, יתכן מאוד שייכנסו לתוקף מגבלות המוכרות לנו כבר מתקופות מוקדמות במהלך המאבק במגפת הקורונה לאחר היציאה מהסגר.
כמו למשל, מכסה מקסימלית מוקטנת יחסית של כמות המשתתפים האפשרית באירועים, תלוי גם לפי שטח האולם בו עתיד להתרחש האירוע, כולל הצגת תו ירוק בכניסה וכן ביקורות לוודא שאכן האירוע מתקיים על פי הנהלים.
איך כדאי להיערך לקראת המגבלות הצפויות באירועי החורף הקרוב? תרחישים אפשריים, הזמנה גמישה מול האולם והתנהלות נבונה.

מעקב זה שם המשחק – גמישות היא מילת המפתח

היות ואנחנו חיים בעידן דינאמי של אי וודאות וקשה מאוד לחזות את ההמשך, כדאי לסגור הסכם גמיש ככל שניתן מול אולמות האירועים על מנת שתוכלו לשנות מועד או יהיו לכם תנאים מקילים לביטול או שינוי האירוע.
כולל שינוי תאריך אך גם שינוי קונספט כמו צמצום המוזמנים וכך השטח, המנות. כנ"ל בסגירת ההסכם והעסקה מול ספקים רלבנטיים: תקליטן, צלם, מפעילים אטרקציות, קייטרינג, מזכרות וכדומה.
היו מודעים וערניים להתפתחויות השונות העשויות להשפיע על הפקת וניהול האירוע כמו למשל, סיווג של רשויות לאדומות, כתומות וירוקות בהם יתכן שיחולו יותר מגבלות ואיסורים על התושבים או על אירועים במסגרת הרשות ולכן כדאי לבחון כיצד הגבלות אלה ישפיעו על אולמות אירועים בדרום, אולמות אירועים בירושלים, אולמות אירועים ביפו וכדומה.

שינוי הרכב וסוג האירוע

היו פתוחים לרעיון ולמחשבה שיתכן שתאלצו לשנות את אופי האירוע. למשל, להתפשר על אירוע רב משתתפים לטוב אירוע אינטימי ובוטיקי יותר או לצמצם את רשימת המוזמנים וכדאי מראש להחליט מי יהיו אותם אורחים שתשאירו בחוץ או תחגגו להם בהמשך בנפרד כאשר יהיה אפשרי. לדוגמא: ניתן לחגוג קודם כל למשפחה הקרובה ובהמשך לחברים מהעבודה, חברים קרובים וכדומה.
שימו לב גם לשינוי סגנון האירוע כמו מאירוע שהיה אמור להתקיים בחלל סגור ומקורה לטובת אירוע באוויר הפתוח, בגן אירועים בו יתכנו פחות מגבלות וגם פחות סיכונים להדבקה.

הישמעו להנחיות ושמרו על זהירות

חשוב מאוד לשחק על פי הכללים, כי אינכם רוצים חלילה להיות אלה שאצלם בחתונה נדבקו הרבה אנשים או שקיבלו קנס באירוע כה משמח. בדקו תו ירוק בכניסה, שימו לב לשימוש ועטיית מסיכות במיוחד בחללים הסגורים במהלך האירוע. ניתן להדפיס מסיכות מסוגננות ומעוצבות במיוחד לאירוע כדי לתמרץ את האורחים לעטות אותן. בדקו גם שמירה על מרחק ומרווחים בסידור הכיסאות בחופה והשולחנות באולם עצמו, שמירה על מרחק ברחבת הריקודים.
הציעו לאורחים אלכוג'ל בכניסה, מגבונים ובדקו שהמקום בו בחרתם לחגוג אכן שומר על סטריליזציה, חיטוי וניקיון מאירוע לאירוע כך שתרגישו שאתם נהנים מחלל יפה אך גם סטרילי ככל שניתן. 

לסיכום, על מנת למנוע עוגמת נפש, בדקו היטב כיצד השינויים בהנחיות משנים את התוכניות שלכם לאירוע וגם יתכן את מצבת האורחים שעתידים להגיע מרשות שהוגדרה אדומה וכיצד החלטה זו ושינוי הצבע של הרשות משפיע על היכולת של המוזמן להגיע לאירוע.
שימו לב שאכן האורחים שיכולים להשתתף מציגים תו ירוק בכניסה ובצעו תיאום ציפיות, שלחו להם את הנהלים ו"תנאי הכניסה" ודרבנו אותם לבצע בדיקות מהירות לפני ההגעה לאירוע למען בריאות המשתתפים. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן